tisdag, oktober 17, 2006

Tisdag - nu börjar det bli pirrigt!

Ikväll har vi fotat kattungarna, vi HANN helt enkelt inge igår.. det var superstressigt och jag hade lite annat att greja med.. Kattungarna mår prima, de växer så det knakar och busar som små troll! Linn hade "glömt" sin mp3-spelare på badrumsgolvet, så nu är den ena hörlurssladden avtuggad.. fniss... så kan det gå om man inte tar hand om sina prylar.. Här är full fart med ungar o katter o allt annat som vanligt.. pust.. Men det är väl härligt att det är så också.. Just nu är ser Beirut ut som åtta Beirut, men jag hinner liksom inte med allt jag har tänkt göra.. Trött som en gnu har jag också varit om kvällarna, å dagarna på jobbet rullar liksom på i hundranittio de också.. Nåja, lite stök har aldrig bekymrat mig, bara stört mig en aning, så jag får väl leva med det till helgen.. Då blir det röj igen...
Igår beslutade jag mig för att försöka göra en koll om mannen kunde följa med till Maastrich nästa vecka, och World Show! Kattungarna mår ju alldeles förträffligt, men själva klarar de sig inte.. Inte heller Wilma.. De stora ska vara hos sin pappa i Malmö i helgen, men redan på onsdag kväll bär det ju av till Maastrich, så hur ska man lyckas pussla ihop allt? Ungarnas tåg går ju inte förräns på fredagen... Försöka måste man dock, när man fått en idé om att det kanske kan gå att ordna, eller hur? Sagt o gjort, Marie Bazooka (min klippa i livet vad gäller planering och organisering, hon är inte sann så duktig hon är, den människan!! HELT underbar för en virrpanna som undertecknad..fniss..) skulle kolla med hotellet om extrasäng, jag ringde lilla mamsen, SJÄLVKLART skulle hon komma hit o passa alla ungarna (både av arten katt och människa!) mellan onsdag o fredag! Tack ÄLSKLINGSMAMMA!!! På fredag tar Stefans underbara föräldrar Inger o Ulf över Wilma o sedan skjutsas de tre stora till tåget för avfärd till Malmö.. Puh, hälften fixat! Men kattbarnen då? Ensamma från fredag till måndag? KNAPPAST! Då har man ju turen att ha en underbar lillebror med rar flickvän som kommer hit och bor i vår lägenhet o passar kattbarna åt oss hela helgen! Puss, lillebror!! Vilka härliga människor man har till nära släktingar!! I love you all! Så nu ska Stefan och jag iväg på vår första semester tillsammans någonsin utan några barn med på trippen! HELT otroligt!!! Maastrich, here we come!! Och vad gäller framgångar så lär de för vår del lysa med sin frånvaro, men vad gör väl det?! Det är jättekul att åka med två katter från våra honor som har växt upp här hemma (Bruce & Bazooka) och även om bägge fortfarande har sommarbikini samt babybikini så är det jättekul att ha dem med! Å Maries fina Yatzy ska ju också med! Det ska bli sååååå roligt!!
Annars inget särkilt nytt.. Om man inte räknar med olycksdrabbade sonen som skulle cykla till fiskevattnet med kompisarna.. Kedjan hoppade, ungen körde kull o satte sig på rullen, som sprack... Hmmm... så nu har han ingenting kvar av sitt ursprungliga fiskespö.. Stackarn! Han har sån otur att det inte är sant!
Nähä, nu blir det sängen! Godnatt på er allihopa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va Edward blir snyggare och snyggare!!! Men viss är vell han oxå smoke!!???
Har en lite svarting här hemma som jag hela tiden velar med.. men den kanske oxå blir en smoke så småning om..
Må gott!
Kul att små många karlar följer med ;-))

Anonym sa...

Låter mysigt med lite kärlekssemester!!
Å så blir di tre herrar som kan göra stan (och köpa vackra presenter till oss), medans vi damer tampas med katter och domare.
Ses snart

Anonym sa...

Önskar VERKLIGEN Dig och sambon en underbar semester, det behöver Ni nog båda två! Jag har landat efter min semester och det var inte fullt så kul kan jag säga, berättar mer när vi ses!
Kram till Er allihop och lycka till!

Anonym sa...

Ps. Min semester var jättebra, det var snarare hemkomsten som var mindre trevlig. Alla katterna mår bra! Ds