fredag, oktober 20, 2006

Äntligen fredag... å lite Idol!

Jaha, ännu en vecka har gått och nu är det... en, två.. FEM dagar kvar till avfärd Maastrich! Hoppade upp ur sängen i tid idag, jagade upp Linn, eftersom hon skulle duscha och därefter skulle Maja duscha. Att den sistnämnda står i två timmar i duschen är ingen ovanlighet, ofta är resten av familjen nära nervsammanbrott innan hon väl kommer ut och själv är hon skrynklig som en åttioåring.. Nåja, morgonrutinerna förlöpte väl, men skillnaden idag var att jag inte skulle ila iväg till jobbet! Kattungarna hade vaccintid, och dessutom skulle jag ta med Bruce pass för att få antikroppsresultatet iskrivet där. Så jag skickade iväg ungarna till skolan och mannen skjutsade lilltrollet till dagis och jag diskade. Sedan satte jag mig i lugn o ro o tog en cigg ute på altanen, härligt! Visserligen pissregnade det, men det brydde jag mig inte om. Mannen kom hem och hämtade kattburen i förrådet och in med ungar o Dompan i kattburen.. Vi klarade oss nästan hela vägen fram till djursjukhuset, men i sista kurvan så hörde jag en liten bebbe skrika i högan sky! Jaha, där kom spyan.. Hörde lite ulkande och jag måste erkänna att det är lite knäppt att man måste dra med mamma katt när man ska vaccinera de små.. Åtminstone har jag fattat reglerna som så att man inte får skilja mamma o bebisar åt förrän bebisarna fyllt 12 veckor, och därför måste Dompan med på de förhatliga bilturerna till veterinären hon också.. Stackars Dompa! Vågar inte riktigt proppa i henne åksjukepiller heller, eftersom de små diar fortfarande.. JAg var en kvart för tidig, så jag bad mannen hämta mig 45 minuter senare, men direkt när vi kom in på Djursjukhuset så fick vi komma in. Ut med en styck lätt "skummig" Edward, mamma Dompan hade tuggat fradga över honom.. Sedan lilla Shantaram, hon hade klarat sig med bara en liten spottloska på huvudet, och likaså Corpse Bride. Sen kom Dompan ut, alldeles full av fradga runt mungipor och spyro i kragen.. Sist kom Donnie.. Stackars liten, han var totalt nerspydd! Fick tvätta tassar och ben i handfatet och torkas med torkhanddukar.. Liten Donnie! Kattungar o mider spatserade runt i undersökningsrummet en sväng medan jag fyllde i alla vaccinationskort o kollade vaccinet.. Det har ju hänt ett par gånger när jag varit hos veterinär som de har tagit fel vaccin osv, så jag kollar alltid vad de proppar i mina små älsklingar.. Bad veterinären lyssna lite på Shantaram och frågade om hon tyckte att hon var ovanligt mager, för jag tycker själv att hon är tunn i jämförelse med de andra tre knubbisarna. Hon lyssnade på hjärta o lungor o kände igenom henne, men kunde inte hitta något fel, inte heller tyckte hon att hon var särskilt mager. Lite tunn, men inte mager.. Ok, då vet oroliga uppfödarmatte det.. fniss... Jag frågade om vi skulle ge nåt extra, men det fanns det inte någon fog för, tyckte veterinären. Hon kommer nog såsmåningom... Hoppas det! Hon är grov i stommen, men i tunnaste laget ändå, bara låååång, höööööög och smaaaaaal! Nåja, det ger sig väl. Shanta o Corpse Bride pep bara till vid vaccinationen, men herreminje så förbannade Edward o Donnie var!! TYPISKT killar liksom! Alltid lika pipiga o gnälliga.. fniss.. Nåja, jag tycker det gick bra i a f och efter att ha shoppat lite KMR att försöka göda liten Shanta med så satte jag mig för att vänta på skjutsen hem. Lite foderprover fick jag också på annat kattungefoder eftersom vår lilla Shanta är o förblir en liten petmoster... Få se om hon gillar nåt annat bättre.. Jag brukar läsa Maine Coon-kattens tidning, den är verkligen KANONBRA! Önskar att Skogisen kunde bli lika bra och intressant faktiskt.. Man kanske skulle börja bidra med lite?!

Efter att ha blivit upphämtad av mannen och lämnat av kattungarna bar det iväg till jobbet. Ingen där! Alla på utflykt och då passade jag på att åka iväg till Nordiska o införskaffa en dösnygg Sverigekeps.. Hehehe... eller snygg o snygg...:-O Dessutom köpte jag mannen o mig varsin Sverige-bag. De var lagom stora och såg lite roliga ut, och kostade bara 99kr ihop! Vilket klipp! ;-) Åkte tillbaka till jobbet och gjorde en äppelkaka till fikat och sedan var det full rulle som vanligt! Har skrattat så jag nästan trillat omkull åt alla upptåg o allt grabbarna hittar på! De är underbara!

Å nu är man hemma efter att ha handlat lite kött till bebbarna och nu ska jag gå ner o röja på bottenvåningen, fixa lite tacos och de två mellersta ungarna ska på disco. Wilma, jag o Linn ska kolla på Idol, få se om mannen orkar titta för han är liksom inte så poppig av sig precis... fniss... Ha en trevlig kväll, vi hörs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej underbara Malin!

Tack för alla kramar!! =)

Här tycks det ha lättat lite för dig med tror jag minsann, kan ha å göra med att det är helg kanske *fniss*

Nu väntar natten några timmar innan det är dags att göra sista rycket innan avfärd i morgon dag... fast det blir ju på dan o inte mitt i natten iaf =)

Kramar i mängder!

Anonym sa...

HAAAAR Du redan åkt och helt enkelt lämnat oss andra med Malinabstinens???????

Zealous sa...

Då kanske man ska bli medlem i Maine Coon-katten för att kunna glutta i deras tidning?!
Tack för tipset och hoppas resfebern håller sig i schack!

Kram,
Nina