torsdag, oktober 19, 2006

Torsdag och fortsatt tjurig...

Jaha, det goda humöret lyser med sin frånvaro fortsatt... Jag är helt enkelt så jäkla tjurig att det knappt är sant, toleransnivån ligger på minus 8 ungefär... Inte blev det bättre av att jag idag var stationerad i "bunkern", den värsta arbetsplatsen på jorden.. Brrr... Skittråkig dag, men om man ska se något positivt så var väl det att jag faktiskt har badat behandlingsbad idag, dock hade jag så ont i armar o nacke att det knappt gick att simma och nu är det än värre.. Stress är inte någon vän till mina nackproblem direkt.. Nåja, det går över och de skojsiga pillren slipper jag fortfarande ta, så jag är ändå vid hyfsad vigör! ;-) Varför är jag stressad då, månne? Troligtvis nervositet och lite pirr inför nästa veckas resa och allt jag måste hinna med innan dess.. Jag är ju inte direkt någon planeringsfantast, lyckas ofta skjuta upp allt till sista sekunden, men i helgen måste jag jobba på.. Det som händer nu om kvällarna är mest det vardagliga, jag hinner liksom inte med att göra allt annat som jag borde göra och det är väl en stress i sig.. Den överfulla tvättkorgen grinar hånfullt (och överfull!) åt mig varje eftermiddag vid hemkomsten, disken hopas (jävla diskmaskin som var tvungen att gå sönder, men styvfar ska ta en titt på den och måtte Gudarna vara på min sida o se till att den enkelt kan lagas!!!) och den rentvättade tvätten ligger i HÖGAR i hela vardagsrummet tillsammans med alla lappar, reklam, tidningar o annar som hopas.. Jojo.. Då är det bäst att man börjar sin hemkomst till Beirut med en kopp kaffe o en cigg, sedan blev det diskat. Alla tre stora barn var borta när jag kom hem! Helt tomt! Wilmisen satt vid tv:n en stund med Shantaram, och jag plockade i en maskin tvätt o laddade tumlaren med det som redan var tvättat. Kattungarna hade spridit ut alla sina saker överallt som vanligt, men si det blir jag inte irriterad över! De förstår ju inte bättre, de små liven! Corpse Bride försökte dock följa med i tvättmaskinen på en tur, men jag stoppade henne! Hon är sin mamma upp i dagen med sina uppsåt! Edward är en charmknutte! Han är så söt, så söt att det nästan gör ont i mig och det är främst hans personlighet jag tänker på då! För trots att han utvecklas bra mycket bättre än förväntat (han börjar se riktigt snygg ut!!) så är han ändå inte "my cup of Skogkatt", dock tror jag att han kan bli riktigt bra och kanske allra allra bäst i slutändan. Flashig är han också, så jag hoppas han hamnar hos någon som vill ställa ut honom... Åter till barnen, var höll de hus? Linn skulle på teater, det visste jag, men Maja o sonen? Sonen är fortfarande på vift, men jag tror att han skubbade hem till sin kamrat för att de tillsammans skulle åka till gymnastikföreningen Kalmarflickorna... Maja kom hem och mufflade i sig lite föda innan det blev hästkläder på. Idag skulle hon rida en häst åt en kompis och eftersom Linn hann hem i tid så kunde hon också följa med till stallet ikväll. Strax efter fem kom mannen hem, med en stor datakartong. Han ska tydligen fixa någons dator. Herreminje, det står hårddiskar överallt här hemma! Han jobabr heltid och dessutom flera timmar varje kväll med andra personers datorer.. sånt är livet när man är duktig, själv är jag djupt tacksam över att folk i ens närhet inte dumpar sina barn med handikapp hemma hos mig om kvällarna i a f... ;-)))) Så det är skillnad på jobb o jobb... Mannen ilade iväg med tjejerna till stallet och kvar blev jag o Wilma.
Snart ska jag gå ner o plocka i mina högar, åtminstone räta upp högarna så att de ser lite mer prydliga ut.. Det är bara att inse att jag är bra på mycket, men att hålla ordning i vårt kaotiska hushåll är inte en av de sakerna! Jag har bra mycket bättre saker att ha för mig än att städa.. fniss.. Men faktum är att jag är lite av en "svart eller vitt"-människa och just nu är jag ju djupt missnöjd med att jag har en plan för möblering och hur man ska organisera allt, MEN jag har inte råd att införskaffa det som borde införskaffas och då väljer jag att strunta i allt istället... Låter det logiskt och klokt? Näe, tycker inte jag heller, men jag har kommit fram till att det troligtvis är så det är... Så tillsjag får råd att investera i bäddsoffa o garderober så får jag helt enkelt finna mig i att leva i ett kaos.. Å min familj också, för det är inte direkt någon som har lust att ändra på kaostillståndet självmant.. fniss..
ikväll ska jag kolla på Medium, men innan dess ska jag cykla till affären och köpa toapapper, eftersom jag har GLÖMT det! Smart va? Jag ska också ner o mosa fisk till kattbebisarna, den ska serveras med smält smör och philadelphiaost... Fler än en gång har mannen uttryckt att jag lägger ner mer möda och pengar på katternas mat än vår egen, och faktum är att det nog stämmer.. Nåja, imorgon ska de små vaccineras och då ska jag åka till ICA o storhandla lövbiff, för den är på extrapris! Till katterna såklart! Själv ska jag nog äta tacos eller nåt annat!

Inga kommentarer: