måndag, oktober 23, 2006

Måndag - stress, stress och ändå slöar man...


Vaknade i morse i tid o jagade upp tjejerna som skulle duscha. Sonen drönade ordentligt, men till slut kom även han upp. Smärre världskrig bröt ut, för Wilma hade ingen "morgonbanan"... Gap o tjut o gnäll och jag blir så trött.. Är det inte bananer så är det "Kristina-kex".. Ungen får ju för fasingen frukost på dagis! Ändå MÅSTE man äta frukost hemma innan.. Bestående av banan eller digestivekex.. Märkligt! Nåja, idag var jag bara 15 minuter försenad till jobbet... TYPISKT måndagar... Hade en rätt härlig dag på jobbet, stadsbesök och god mat och trevliga arbetskamrater, kan man ha det bättre? En av dem hade köpt hem jättefina kattunnlar från ÖB till mig (hon skulle dit och eftersom det ligger en bit från stan så bad jag henne köpa två tunnlar till mig så att jag o Marie Bazooka kunde få varsin!)! Tack! En bra jobbdag m a o! Dessvärre hade jag ingen cykel hem.. Så jag fick lifta med en jobbarkompis, som snällt skjutsade hem mig, gulligt! Mannen fick Wilma-lotten och det är faktiskt väldigt kul att hämta Wilmisen på dagis. Inte bara för att hon säger "Hej då blodpudding!" till sin bäste kompis när hon går hem, utan för att man får ett mottagande som om man vore Beatles på 60-talet eller nåt... Huvaligen! Hon GALLSKRIKER "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhh!!" och kommer springande så fort de små benen förmår springa, så jag har bara att sätta mig på huk och sträcka ut armarna mot henne! HÄRLIGT! Jag hann dammsuga av i lägenheten, tömma kattlådorna och jaga på tjejerna att de skulle äta något eftersom bägge skulle till stallet. Sonen hade varit hemma o vänt, för väskan stod i hallen, men han var ute någonstans.. Hmmm.. den mannens små lovar börjar oroa mig lite smått, han har ju som sagt en tendens att ALLTID råka i trubbel, vad det än må vara... Sen kom mannen o WIlma och då skulle jag börja fota småkatterna, med ivrig hjälp (eller snarare stjälp!) från Wilma! Kattbebbarna ÄLSKADE tunneln, helt fantastiskt att den bara kostade 39kr!!

I helgen sydde jag burskynkena klara, nu har jag bara mitt lilla projekt med sidogardiner fram att slutföra, men förhoppningsvis hinner jag det under kvällen. Jag fick JÄTTEFINT halloweentyg med pumpor, häxhattar o svarta katter på av Marie i födelsedagspresent o sedan köpte jag svart tyg på IKEA för 25kr/m till tak.. Blir nog hiskeligt snyggt tror jag! Sidogardinerna fram blir en liten surprice!! ;-) Få se om jag lyckas fota buren när vi väl har klätt den nere i Holland... Pulversoppa med smörgås var kvällsmat i kväll och imorgon blir det ytterligare en soppa, men en annan sort.. Lättast så! Jag har inte tid att engagera mig mer i matlagningen.. På onsdag skulle mamsen komma o laga fläsk med potatis o sås, mums!!! Nu ska jag bara fixa alla lappar till de olika barnvakterna, både de som ska vakta kattbarn o människobarn.. Hmmm... Och sedan ska jag packa alla tusen väskor o tona håret, fasingen, jag borde VERKLIGEN klippa mig, men det hinner jag nog dessvärre inte med. Raka ben o armhålor borde nog också göras... Å plocka de allmänt buskiga ögonbrynen samt färga dem.. Hehehe, man hinner aldrig dolla upp sig i vanliga fall, men nu jädrars! ;-)))) Nåja, jag gör väl det jag hinner, lär inte avlida om jag har buskiga ögonbryn o lite päls i armhålorna, det har man levt med stundtals innan också ju.. fniss... Men det skulle vara kul att någon gång hinna med att pynta sig själv också... Mannen är iväg med tjejerna och sen skulle han på fotboll så han får packa imorgon, för på onsdag skulle han iväg o spela innebandy precis innan vi åker.. Hmmm... Alla dessa väskor som ska packas gör mig nervsvag! En till Wilmas helg hos farmor o farfar, en var till de tre stora som ska tillbringa helgen hos pappa i Malmö, en till mig, en till Bruce o sedan ska jag handla också, för eftersom jag inte hade ngn cykel idag kunde jag inte göra det efter jobbet... O imorgon hinner jag inte, för då ska jag hämta Wilma och är dessförinnan iväg på föreläsning fram till klockan 16.. "AD/HD & Kriminalitet" heter föreläsningen, huvaligen! Den är inne i stan, så efter den måste jag cykla i ilfart hem o hämta Wilmisen o sedan har jag lite tvätt att styra med.. Pust! Gissa vem som lär sova hela vägen ner till Maastrich??? ;-)
I helgen har jag inte orkat blogga, i lördags var vi på IKEA o köpte tyg o sedan kom en kompis hem till mig för att kolla på film o dricka vin.. Haha, jag orkade knappt med ett glas, sen höll jag på att somna... Filmen var urusel dessvärre.. I går hade jag storstädning för att sedan sy burkynkena och sen är det ju allt annat pyssel! Sonen o mellandottern skulle på disco i fredags, å då skulle man sminka (dottern) och i lördags var det äldsta dottern som skulle på discobowling och eftersom hon hade varit inne i stan o köpt svart hårfärg var det ju dödens viktigt att det hanns med INNAN bowlingen.. Pust... Nåja, allt har hunnits med och trots lite små farhågor så blev ungen snygg i svart hår faktiskt!
Nåja, bäst att man får ändan ur vagnen o går ner o viker tvätt o stryker lite.. Ska stoppa trött Wilma i säng också.. Syns imorgon, o förhoppningsvis på onsdag, sedan bär det iväg mot Holland! Yihaaaaaaaaaa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en heeeelt suverän rakmojäng till armhålor och ben med "inbyggt" raklödder, INTUITION heter den och jag har sett att man kan beställa den via nätet.Var 3:e månad skickas det nya blad direkt hem till dig och rakningen går i ett nafs!Rekommenderas varmt.