torsdag, oktober 26, 2006

Maastrich!!!

Halloj gott folk, här kommer en liten hälsning från älgkalv med sällskap på världsturnén.. fniss... Skämt åsido så har resan gått över förväntan, Bruce har ropat efter tyska glädjekatter vid ett fåtal tillfällen o Yatzy & Bazooka har varit lika goa som vanligt, så nemas problemas att företa en sån här resa med våra kissar.. Marie har varit kartläsare o skött det med den äran, David har kört med viss avlösning från Stefan och jag.. Ja.. Jag har sovit.. Vaknade första gången o trodde jag var i Malmö, men till sist kopplade jag att vi faktiskt redan befann oss i Danmark... Höll mig vaken på färjan över till Puttgarten och sedan slocknade jag igen.. Har vaknat på pauserna, men de har inte varit så många så i eftermiddags rullade vi in i Maastrich o efter visst letande så hittade vi till slut vårt hotell. Mysigt o gammaldags, men jag tror mitt rum är en fd garderob.. fniss... Efter lite uppackning så lokaliserade vi Kattis, Mats o Helena och de hade snurrat lite, men hittade till hotellet med lite hjälp från oss. Satt en stund på Marie & Davids rum, sedan gick vi ut i stan o käkade lite. Smaskigt och verkar var en trevlig stad. De höll på att bygga upp marknadsstånden inför morgondagens marknad, så imorgon blir det lååååång (och förhoppningsvis god!) hotellfrukost innan vi ger oss ut på marknad o i affärer. Ska bli sååå trevligt! Småkatterna hemma mår bra, och likaså barn o mams! Känns gott att veta att man har så förstklassig hjälp hemmavid..

Katterna vi har med oss ska putsas o fiffas till också under morgondagen, för de ska åtminstone se fräscha o fina ut när de befinner sig på WW! Pälsförlusten kan man ju inte göra så mkt åt, inte heller utvecklingsfasen, men det som kan göras ska göras i a f. Ska in o pussa på pappa Vigge också imorgon!

Ha det gott, imorgon kommer förhoppningsvis lite mer utförlig rapport.. O kanske ngn bild, men nu är jag trött o får dessutom sitta i hotelltrappan för att kunna nå nätet, så det är liiiiite omständligt.. Fniss.. Nattinatti!

3 kommentarer:

Malena sa...

Hej Malin!!!!

Ha det underbart nu på er semestertur! Det är du värd min vän!

Här ska det regna och ruska i dagarna två, hoppas man kan ta sig till jobbet imorgon bara...

Håller förstås tummarna för Bruce the Boss!

Kramar och hälsningar till både DIG och Stefan!

Malena & gänget

Zarkeshas sa...

Härligt med rapport från er! Ha en härlig dag imorgon och hälsa Kattis, Mats och Helena att vi håller tummarna här hemma inför lördagen! :) Tello är spänd på hur det ska gå för släkten ju... Hälsa Marie och gänget också så klart!

Kramar,
Carro

Anonym sa...

Ååååh så kul och höra ifrån Er och att allt (hitintills) gott bra!
Kommer med spänning att följa Bruce the King på hans världsomspännande turne och hoppas på det går bra!
Hälsa de andra i följet från Mandel och Häxan (som gäääärna deltagit i turnen)Kram!