tisdag, oktober 24, 2006

Hjääääälp, jag hinner inte med!!!!

Jaha, så var man stressad igeeeeeeen! Vilken knäppgök man är! Igår hann jag faktiskt mer än väntat, både diskat, lagat pulversoppa, tvättat, tvingat de tre stora kidsen att vika tvätten (tack älsklingarna!), sytt klart frontgardinerna till burskynkena, suttit vid datorn, tonat håret (så hispig som man är så glömde jag blöta håret innan, så jag väntade mig att de slitna stråna skulle falla, men de sitter kvar.. peppar, peppar...), pälsat av armhålor o allmänt stirrat runt o grejat.. KAttungarna har varit så mysiga, gosat o kelat o varit uppe i sängen när jag skulle sova igårkväll att man bara döööör av kärlek till dem! HÄRLIG kull! Mannen var på fotboll o kom hem sent, då han kom på att han var tvungen att lägga ut den nya hemsidan eftersom den gamla inte funkade med fler bilder.. han satt visst uppe till tre... Och då funkade inte webservern eller vad det nu heter, så han fick upp i morse o fixa o dona.. jaja, har man inte tillräckligt att göra så får man väl skaffa sig.. Imorgon ska han iväg o spela innebandy innan vi åker till Holland.. jojo... :-/
Idag ilade jag iväg till jobbet och hade en rätt mysig dag. På em var det föreläsning av Kjell Modigh om AD/HD och kriminalitet, ett ämne som jag skulle kunna diskutera tills jag bli blå, men Kjell o jag var på samma spår och detta är väl inte direkt forumet för neuropsykiatriska handikapp (eller hjärnspöken som Eva Kärfve väljer att kalla det... Märklig människa det där... Och stendum i mina ögon!) annars hade jag kunnat orera länge o väl om alla som felbedöms o klassas som psykopater när de egentligen bara behöver hjälp.. Dock verkar skola o samhälle vara mest inne på Kärfves ideologi och det är ju snarare tragiskt än nyttigt.. :-/

Efter föreläsningen var det en rask promenad till mannens jobb för samåkning till Wilmas dagis, där man firar FN-dagen med kakor o bakverk från de olika länderna som representeras på dagis. Jättemysigt! WIlma var jätteglad att vi kunde komma båda två och efter det goda fikat var det hem för bad av otroligt skitig unge... Bäst man badar o tvättar håret, ty annars kommer "Snuskas"... "Snuskas" är en otäck figur som kan lukta sig till smutsiga barn som vägrar tvätta sig eller borsta tänderna och han bor i en skitig koja ute i skogen.. Med lika skitiga barn som kojkompisar... Gissa om det är betydligt mer poppis att bada sedan "Snuskas" har kommit in i bilden?!

Nähä, gott folk, nu blir det ner o tumla o vika tvätt o packa och allt annat, sedan ska älgkalven badas.. Ser inte fram emot det dramat, sist var han allt annat än nöjd och bet husse i handen..
Godnatt o hej!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mandel och jag önskar Er lycka till och hoppas kunna följa Era bravader därnere i Holland,(bara synd att inte VI oxå är med)!
Kram från Skåne!

Zealous sa...

Lycka till och trevlig resa!

Kram,
Nina

Malin sa...

Andas in.... andas uuuut.... Hoppas nu att allt är fix färdigt o att ni får en riktigt mysig helg i Holland!!
Puss o kram!
//Malin

Anonym sa...

Håller alla tummar o tassar för er i helgen!!!!
Ha det så himla trevligt!!!!

Kramar Lotta