lördag, september 02, 2006

Trevlig lördag trots städning..


Idag har jag ägnat dagen åt att städa o eftermiddagen åt att laga mat. Mumsig västerbottenpaj med potatis i och kräftstjärtar på... mmmmm.. Stefan o Wilma var på bio, "Nicke Fiken", som Wilma sa, eller Nicke Nyfiken, som den egentligen heter. Själv gick jag hemma med dammsugaren i högsta hugg.. Stefan får ta all vikning av tvätt istället.. ;-))) Framåt kvällskvisten kom Marie o David för att titta på de små och jag tror nog att Marie märkte vad jag har berättat innan, dvs att tre av ungarna är aktiva som bara den och den fjärde (Corpse Bride) är en heffaklump. De är så söta. Men några bilder har jag inte tagit, men imorgon så ska det fotas... Ni får njuta av bilderna från vår första kull istället, de var heffaklumpar alla tre! Edward har varit ute på sin sedvanliga tur runt lägenheten, och den föreföll till belåtenhet uppenbarligen eftersom han var knäpptyst utom efter en stund, då han började spinna! MYCKET märklig individ det där, har en känsla av att det kommer att bli sorgesamt den dagen han ska lämna oss. Men den tanken kan jag skjuta upp, det dröjer ju tack o lov ett tag till! Han måste i alla fall hamna i ett hem där de älskar honom djupt o innerligt, för han är en synnerligen sympatisk herre. Precis som Edward Scissorhands i filmen med samma namn.. Donnie är så vacker så vacker... Ohhhh, vilken kille i min smak! Även han är aktiv, sitter upp som en vuxen katt o tittar på mig med förståndig min. Shantaram är också en goding, otroligt mycket smoke! Jag är nästan säker på att alla utom Edward är smoke nu. Men Edward är ett gränsfall.. Han ser ljus ut i botten han också, men sedan tror jag att det är allt hans vita som förblindar mig.. Nåja, vi får se, jag ska inte regga dem imorgon.. ;-) Skorpan är..tjock... men en riktig liten skönhet alleredan. Jag är ohejdat förtjust i hennes färgkomposition, med allt det svarta (som nu börjar bli grått) i ansiktet o den lilla vita mjölkmulen.. Mmmm, vilken tjeja! TUR att det inte är jag som ska välja tjej... ;-)

Nu blir det nattinatti för min del, jag är trött som en giraff!

Inga kommentarer: