onsdag, augusti 30, 2006

Ledsen..


Idag har jag haft en tråkig dag på jobbet i hällregn.. När jag kom hem blev det inte direkt bättre.. Jag hade fått ett mail.. Poláren från vår foderkull är död! Han dog igår eftermiddag och jag blir jätteledsen! R.I.P, Poláren, vi kommer att minnas dig! Kan ju sälla mig till "de luddigas skara" och tillägga att det inte är ngt ärftligt som han dog av..

Om man ska se något positivt idag så är det att våra små bebbar mår väl och är jättesöta!! Jag får vänta ett par dagar med att ta kort på dem, för deras ögon är ju lite känsliga nu och jag vill inte trycka upp en blixt i deras små söta nunor.. Dompan tar sig, äter sin älskade lövbiff med glädje och även om hon är fortsatt tunn så börjar det arta sig i a f. Bruce har äntligen, till pappas glädje, sprängt 5kg-gränsen. Han väger nu 5 kg, men han stannar nog av snart.. Han luktar hane, men håller sig än till att pinka i lådan o det är ju bra. De andra katterna mår bra och Loppan är fortsatt lite sur, men så är hon också en ohyggligt långsint katt.. ;-)))

Nu ska jag ner o pyssla med de små kelgrisarna, de är ju riktigt kontaktsökande o keliga! Riktiga små gosemonster! Det behöver jag nu.

6 kommentarer:

Zarkeshas sa...

Neej, men fy vad hemskt... :( Lilla stora killen som var så vacker. Känner med er och tänker på er, men framför allt på hans ägare. Livet är inte alltid rättvist...

Stor kram

Malena sa...

Det gör ont i mitt hjärta Malin.. den fina killen... finns inte mer. Han var ju min favorit oxå...

Tröstekramar till dig och de dina min vän - och så klart går mina tankar till ägaren.
Malena

Anonym sa...

Även jag beklagar den lilles bortgång, aldrig roligt då sådant hände, det är väl egentligen enda nackdelen med att vara djurägare.Skickar "tröstkramar" till ägaren och dig, jag tänker på Er båda.
Kram från Häxan!

Anonym sa...

Å så sorgligt! Varför skall detta behöva hända. Tänker på er och Veronica också förstås.
Du får trösta dig med dina småttingar som bara är så läckra.
Kram från Nord

Malin sa...

tänker på er polárens familj, det var alldeles för tidigt för killen!
stor kram till er!
malin

Anonym sa...

Så tråkigt Malin, det måste kännas tungt. Tänker på dig!!