tisdag, september 05, 2006

Hängig och urholkad..






Det här blir ingen glad o pigg blogg i a f.. Jag känner mig hängig o har varit hemma med febrig 10-åring idag. Sovit o slumrat mest hela dagen. Lite telefonprat också, det var ett kul avbräck och inte så lite oväntat! Dagens höjdpunkt faktiskt! Tack! Det var en trevlig pratstund även om jag nog lät aningens förvirrad i början... ;-)

Jag tror jag börjar bli lite deppig, ärligt talat. Inte bara allt runt Polar Bears död, som verkligen känns fruktansvärt, utan även om andra fundamentala saker som vad jag egentligen är för en människa. Jag har ont i magen, för jag känner mig verkligen usel! Jag tänker på hur olika vi kattuppfödare tänker och vad vi egentligen står för, och jag är besviken o ledsen på en del saker som hänt under mina år som kattuppfödare men är nog lite dumsnäll o feg ibland. Jag vill liksom inte bli ovän med folk som jag faktiskt på ett sätt tycker om samtidigt som jag känner mig besviken och saker o ting liksom bara läggs på minussidan hela tiden.. På ett vis är det ju lätt, bara att lyfta telefonen och säga vad man tycker o tänker, men å andra sidan vill jag inte vara taskig.. Men å andra sidan är det kanske taskigare att inte ta bladet från munnen och säga vad man tycker, problemet är väl bara att det är så sabla svårt! Dessutom har jag tänkt en del över hur man egentligen är en bra människa. Jag är uppenbarligen inte någon höjdare i a f, för jag vill att alla människor ska vara glada o må bra och jag är nog ibland lite för mycket av försök till hjälpare, som sedan går om intet för jag hinner inte med allt o alla som jag tänkt hjälpa.. Å en del vill såklart inte bli hjälpta.. Och vem ör jag som tror att jag har rätt, jag kanske är helt fel ute?! Jag är också sur på alla "vanliga" människor som tror att bara för att man har fina kläder, fin bil, prydligt hemma med nyaste modet på möbler o gardiner osv är man en übermänniska... Å så klankar man ner på familjer som vår för att vi inte är lika välordnade och "fina".. Tänk om folk i allmänhet kunde sköta sitt istället för att lägga sig i andras! Inte fan bryr jag mig om grannen har en ful cykel, eller om deras ungar har eller inte har märkeskläder? Men en del bryr sig ständigt o jämt och ser bara saker ur sitt eget perspektiv.. Jaja, sånt är livet, men det är så fruktansvärt tröttande bara! Jag är nog rätt ointresserad egentligen av huruvida människor följer modet eller hur de har det hemma, men uppenbarligen är vi alla olika.. Uppenbarligen är det för en del viktigare att man har en viss stil hellre än att man bryr sig om varandra och hjälper varandra och jag är så hiskeligt trött på snobbism så att jag nästan spyr! Och på ytlighet! Men det är tur att det finns andra människor som är så himla duktiga, för jag är definitivt inte en av dem. Här är det stökigt till 99%, vi har ytterst få märkeskläder och jag har en jävligt ful cykel. Inte så att jag är stolt över det, men det finns väl viktigare saker att bry sig om... Men som sagt, alla är vi olika... Får väl tänka som så att det är ju alltid roligt att andra tycker att man är intressant nog att prata om, och det är ju alltid nåt! ;-/


Kattbebisarna är i alla fall ljuvliga! Idag har de gosat o myst och jag tycker de är otroligt pigga och "med" redan nu! Jag är så glad för de små liven, tur att de finns!! Imorgon ska jag o febersjuka ungen vara hemma igen, men då ska jag gaska upp mig, jag lovar! Tack o godnatten!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen då... här var det ju helt jämngrått i bloggen idag... känner igen det tyvärr... här kommer iaf en *BAMSEKRAAAM*
Sen kan jag ju berätta att... öh...jo... alltså... Puss... då... hade fått en kattunge när jag kom hem idag tisdag!!! =) Hon skulle haft i fredags o jag som kollat o inget känt... hm... Blåst på förlossning igen! *suck* Får väl se om det kommer nån mer.. *hihi*

Många kramar Lotta

Zealous sa...

Usch, vad deppigt (är det för att du har en Depp-kull? ;-))... Men var inte får hård mot dig själv. Man gör vad man klarar och ibland blir man inte nöjd, men då blir det kanske bättre nästa gång.

Fula cyklar är väl lite inne och coolt nu också?

Hoppas du mår bättre snart!

Kram

Anonym sa...

Jag vet preeeciiis vad du menar, går själv och tänker mycket på samma saker....! Hatar folk som klagar! Men dina kattungar är jättegoa!;O)/Helena å Mingelpinglan som ska iväg på första vaccineringen!!

Malena sa...

Malin, min vardagshjälte och idol!

Du är det rikaste jag känner med en stor underbar familj! Elaka tungor är bara avundsjuka. Falsk blank yta är ingenting mot din inre rikedom.

Låt inte elaka tungor sänka dig.
Stå på dig och cykla vidare på din älsklingscykel - och lär dig att säga ifrån när du blir trampad på.

On your side,
Tröstekramar EN MASSE!
Malena

Anonym sa...

Malin jag kan bara hålla med om alla vackra ord som sagts om Dig! Du är en ÄKTA tjej med ett STORT HJÄRTA och just därför gillar vi Dig med eller utan Din fula cykel. Hade Du sett min sönderklösta, håriga soffa där skumgummit står rätt ut i hörnen för att inte tala om tapeterna som hänger i flagor så hade Du antingen dött eller känt igen Dig! Skit i vad andra har och inte har, det gör jag och lev Du lycklig med de Dina!
Kram från Häxiz!

Lynxeyes-nfo sa...

Undrar om det är hösten som gör sig påmind? Verkar som de flesta är inne i en svacka just nu....
Du skulle bara veta vad jag känner igen mig i det du skriver... Men har man en stor familj så blir det ju så... och som malena säger... vad är en glassig yta jämfört med inre styrka och äkta värme och omtanke?? Stå på dig!! Jag försöker så gott jag kan... även om man vissa dagar... känner sig ganska nertryckt i skorna :-((
Biiiig hugs!!!