måndag, september 04, 2006

Galna bebisar o magsjuka ungar...

Vaknade trött som en gnu i morse, somnade framför tv:n igår kväll. Dödstrött.. Kände att det kliade på magen och vid en titt upptäckte jag att jag hade fått ett stort födelsemärke som kliade och som såg lite märkligt ut. jaha, där kom den, malignt melanom.. Vid närmare granskning insåg jag att det var en FÄSTING! Hjääääälp!! Började slita o dra och nu lär jag säkert få borrelia, för huvudet sitter kvar trots idogt kretande... Jaja, hellre borrelia än malignt melanom, det gäller att se på det från den ljusa sidan.. ;-)))
Haft en rätt tung dag på jobbet idag, annars har allt flytit på.. Tvätt o plock som vanligt.. Lagade wokad kyckling med böngroddar, bambuskott, minimajs och ris, jättesmaskigt! Fast roligast var att lura Wilmas kompis att vi åt maskar.. Hehehe, jag är olidligt barnslig ibland... Hon såg ganska förfärad ut en stund och det var skojsigt! ;-)
Fotat bebbarna idag, vojne vojne, det är INTE lätt! De kravlar, springer och rör hela tiden på sig som troll, så tyvärr blev det inte högsta kvalisort.. Nåja, inte mycket man kan göra åt det, är liiiiiite avis på de som tar kanonbilder hela tiden.. Kattungarna växer, men jag tycker fortfarande att de är tunna jämfört med...tunnan Corpse Bride... Hon ser ut som våra kattungar har gjort tidigare, men springer man maraton runt bolådan hela tiden (Edward o Donnie främst) så kan det ju inte bli annat. De har stooooora tassar alla fyra! Ser faktiskt riktigt fina ut, men jag är grymt partisk! *flinar*

Det börjar dra ihop sig till utställningen i Höör, och jag har en nakenkatt.. Nåja, lite kindskägg har han o rävsvans, men annars är han bedrövligt kortpälsig.. Tur att han har storleken i a f.. De andra kissarna mår bra, Loppan börjar bli lite mer "normal" igen, men bebisarna går hon omvägar runt. Usch o fy, tycks hon tänka!

Nu ska jag hoppa i badet! Hej svejs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var tacksam för att du hade fästingen på magen,min fd.svåger hade sin mitt på ol....! Och du han fick varken Borelia eller något annat men, (inte synligt allafall)!
Kram!

Zealous sa...

Hihi, man kanske ska ha byxor på sig i skogen så man slipper fästingar på ol...! :-)

Lynxeyes-nfo sa...

Halojsan!!
Ljuuuvliga är dom dina bäääsar!!
Ihhh vad läskigt med fästing... på djuren tar jag dem lätt som en plätt, men får man en själv så blir man ju så äcklad att det kryyyyper i hela kroppen *fniss*
Ja snart är det dags för Höör, blir spännande... om jag nu får bukt med svansen *fniss*
Kramis!