tisdag, juni 06, 2006

Varför går tiden alltid så fort?



Tiden rusar för fullt och jag har varit på styrelsemöte mest hela dagen, på kvällen ilfart ner till landet, grillkväll med mamma, styvfar och två yngsta bröderna. Jättemysigt att träffa familjen, alldeles för lite tid för sånt nu, det känner jag, men snart blir det ju liiiite lugnare i alla fall... Som väl är... Dagen har gått i 190 och jag är sluuut! Dessvärre måste ungarnas favvisbrallor tvättas, kycklingklubbor grillas och kycklingfilé stekas.. O klockan är snart tio på kvällen... Blir en lååååång natt! Imorgon är det upp vid halv sex, fixa matsäck för deras cykelutflykt, packa matlådorna o se till att de har allt med sig (de ska ha cykelutflykt med skolan till Haga Park på Öland och kommer hem på torsdag klockan 12..) Sedan jobba hela dagen och hem o vända för att bada Bruce o Candy, vidare till Jaffa Blå och bada henne och sedan blir det sängen... En tårta ska jag baka också, men det gör jag väl innan jag går o lägger mig på torsdag.. Ska nog försöka ta ledigt den dagen vid närmare eftertanke.. Usch, nu känner jag mig riktigt stressad... Gissa om jag får problem med min stressmage nu, springer på toa AKUT... Bäst att ta det lugnt.. Andas...Djupt... Lugnt... Och tänka på att ALLT ordnar sig... ;-)

Har pratat med Nemos o Anemenones ägare ikväll, usch så slarvig jag har varit som inte hört av mig mer än en gång tidigare! Men tiden går fort och det är fullt upp hela tiden så man glömmer.. De mådde bra och trivdes i sina hem o hade vuxit jättemycket! Jag kunde inte låta bli att tjuvkika på konkurrensen idag när jag var på styrelsemötet... ALLA mina katter har konkurrens, i Bruce klass o färggrupp var de hur många som helst... Nåja, det ska bli skoj och man får väl leva med att det blir Ex 2:ornas dag eller nåt! Kansek t o m Ex 3:ornas dag... Skitsamma! Det ska bli KUUUUUL ändå!!! Jag ska njuta av att få träffa o klämma o känna på Anemenone o Nemo igen! Gullpluttarna!

Imorse var jag tvungen att skriva ut lite dokument o ta med mig på styrelsemötet, bl a om Sveland Cup, alla assistenter som är klara osv.. Min vanliga kompanjon vid datorn är Dompan... Hon är helt sanslös den katten! Precis när jag hade fått min nya skrivare så skulle jag skriva ut ett foto o testa, gissa vem som satt på första parkett framför skrivaren? Jo, Dompan.. När skrivaren började arbeta (och därmed ge ljud ifrån sig) så satt hon på helspänn och när pappret började matas fram så körde hon in hela tassen i skrivaren innan jag ens hann blinka!!! Hon satt fast i några sekunder och slet sedan ut tassen och skrivaren dog... Den var helt stendöd! Jag började nästan lipa! Min nya fina skrivare!! Och vad skulle jag göra? Ringa firman o säga att katten har kört in tassen så att den har gått sönder?? Knappast! Min sambo är lyckligtvis IT-snubbe så han fick ett par timmars jobb med att fixa skrivaren, men fru Domino har ögonen på sig när vi ska skriva ut saker, det vill jag lova!

Nix pix, nu har jag inte tid med detta, nu ska kycklingklubborna fixas o pastan kokas.. Bara en liten tackhälsning till alla er som ger så snälla ord om vår blogg! Jag blir nästan generad av allt beröm!! Kramisar till er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara du fortsätter att roa oss med dina eskapader så är vi nöjda!

Anonym sa...

*HA HA HA* Dompan e riktigt kul ju *HA HA HA* Kan inte sluta skratta!!! *HA HA HA*

Veronica sa...

Det är tur att det finns något rolig nattlektyr när man sitter på jobber och surnar igen.
Ja ja det är "BARA" 4 timmar kvar.
Dompan i ett nötskal, ska dissikera allt som kommer i hennes väg. Tjocka släkten hälsar och vi syns på Lördag, om du inte har tuppat av fram till dess. Risken finns som du far omkring.
Ha det gott
//Veronica