tisdag, november 10, 2009

Vak och sjukskrivning..

Idag ringde jag till jobbet och sjukskrev mig. Alla tre nätterna som jag skulle jobbat den här veckan. Jag känner mig så fruktansvärt sliten i både kropp och själ så att jag helt enkelt inte klarar av att jobba. Började t o m gråta i telefonen när jag skulle sjukskriva mig. Ikväll ska vi ner till mamma och hennes man. Mamma är inte uppe alls nu, hon sover mest. Hon har fått smärtstillande och har inte ont, och jag hoppas att hon får en lugn sista tid. Lugn i bemärkelsen att hon slipper få panik, ångest eller ont. Det är viktigast. Henns läkare har varit o hälsat på och det är bäst att hon får vara kvar hemma den lilla tid som finns kvar. Jag hoppar högt varje gång telefonen ringer. Vill inte få beskedet att hon är borta, samtidigt som jag vet att det är oundvikligt, förr eller senare sker det.

Mannen börjar bli förkyld och jag har jätteont i halsen. Antingen är det för all gråt som hela tiden kommer nu, eller så beror det på att vi har fått nåt "skit".. Jag vet inte.

Bruce mår bra, äter och dricker o går på lådan trots tratt, resten av tiden ligger han helst i soffan. Han blir väldigt kelad och omhuldad. Alla andra mår ok.

Nu ska jag duscha, sen bär det iväg..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Många tusen styrkekramissar från oss alla två och fyrfota. Ta hand om dig och viiila mycket. Du vet var jag finns om du behöver....
/Marie

Anonym sa...

Massor med styrkekramar till Dig/Er..
Tänker på Er alla
Säger som Marie... finns här om Du behöver ett öra eller en axel..
Kramar Jane

Lisbet sa...

Skickar många styrkekramar till er....
/Lisbet

Puzzle sa...

Även här finns både öron att lyssna med och axlar att vila mot om du behöver. Tänker mycket på er allihop!
Kramar, Malin