måndag, november 09, 2009

Seg måndag..

Seg som tuggummi och inget roligt att förtälja. Inget sorgligt heller, för den delen. Känner mig rätt urholkad i hjärna o själ. Kanske inte så konstigt?

Ska käka korv med bröd till kvällsmat, kolla på tv och lägga mig tidigt. Imorgon ska jag städa. Har varit helt håglös idag, bara suttit o jobbat lite med Pawpedskursen..

Ute regnar det smått. Men det är inte så kallt, dock blåsigt. Brucen mår bra, han ska snart få sin medicin, och lite god mat. Fick höra av en som jag känner att hennes katt opererat bort två tår med samma sort som Bruce har. Den katten levde i drygt 6 år till. Och dog av annan orsak. Det kändes gott att höra! Hoppas att Bruce lever minst så länge också. Sötisen!

Rösta gärna på Cutie och/eller Cobran på Kattens dags hemsida! Klicka på alla stjärnorna så kanske husse kan få en väska med katten på! ;o) Det står högt upp på min önskelista i a f.. ;o)

Ushki är hemma igen, och går mest runt o gnäller o pratar. Sötkillen, imorgon ska jag ringa veterinären o boka preliminärtid för kastrering, sen får vi se om han får åka då eller inte. Det är ju lätt att avboka om han behöver vara fertil ett tag till.

Nähäpp, nu blir det kov me brö.. Ha det gott allesammans och ta hand om er.

Positivt idag är att Brucen verkar ok trots allt, och att jag har minskat mitt rökande till fyra cigg hittills. Bra. Har fem som mål idag, fyra imorgon och tre i övermorgon. Måste sluta röka!

Negativa saker vägrar jag tänka på idag.

Inga kommentarer: