torsdag, juli 30, 2009

Imorgon börjar semestern!!!

..bara denna natten kvar, sedan börjar semestern.. :o) Ska bli jättehärligt, även om jag har massor att göra. Det startar redan på lördag, då Majas älskade ponny ska flytta.. Köparna kommer, ska provrida och sedan åker hon. Det blir superjobbigt för Maja, hon har lagt ner massor av tid på att få ponnyn i fin form, och haft förmånen att ha henne som sin egen i drygt ett halvår. Majas hjärta önskar inget högre än en egen häst. Men de förutsättningarna finns tyvärr inte i vår familj.. :o( Jag har lovat vara där, hjälpa till med lastning och allt runt omkring, plus att jag får ta hand om min förmodat förtvivlade unge.. Det finns dock alltid de som har det värre.. En häst är en lyxvara, och livet är inte lika för alla, så enkelt är det.. Jag har läst lite artiklar om fattiga barn i Sverige, och då inser man trots allt hur lyckligt lottad man är trots att man ibland gnäller.. Men så är det, alla har önskningar och även om jag önskar att även en egen häst kunde inrymmas i familjen så är det lyx som vi inte har råd med, och det finns som sagt massor av andra familjer som har önskningar om betydligt futtigare saker i livet än en häst.

På lördag kommer också mamman i Krumeluras blivande familj, och det känns så jättehärligt att Krumelura ska få bo i en stor familj med kattkompisar och barn! Det kommer att passa henne utmärkt, jätteskoj!! Kvar blir då Lufsa, samt reserverade Murkla. Murkla får besök i nästa vecka, så då får vi se vad de säger om henne.. ;o) Hursomhelst är jag jätteglad att jag har hittat kanonfina hem till fyra av kattungarna, och jag har gott hopp om att även Murkla o Lufsa kommer att hitta sina hem! Det känns skönt!

Nåt som känns mindre skönt är planeringen för utställningar osv framåt i tiden.. Jag har fullständigt läst o räknat fel på dagar, datum, jobb, tider o annat, så i nuläget ser det inte ut som att det blir varken SW eller WW för oss... Men någon eller ett par utställningar hoppas jag kunna pricka in i höst/vinter i alla fall.. Jag ska kolla över det ordentligt imorgon, när jag har vaknat, men förmodligen kommer vi att få ändra planer mot vad vi tidigare har haft... Nåja, sånt är livet, och med tanke på mamma så kanske det är bra att vi håller oss lite lugna med resor..

Nu får jag jobba på lite, det är ju trots allt min sista natt på länge! ;o) Ha det gott allesammans, ta hand om er o kramar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

att det krånglar med datum och så angående utställningar, beror på precis det du skrev... att du ska lägga det lite åt sidan så du får mer tid till det som är viktigast nu en tid framöver.

Kram på dig
och jag ska skicka styrkekramar till din mor.