onsdag, juli 29, 2009

Bebisarna 6 veckor!!


Nya 6 veckorsbilder finns i albumet!

Krumeluran är ett stadigt fruntimmer, om man nu får skriva så om en 6 veckors kattunge! ;o) Hon har rejäla labbar, ett självförtroende som heter duga och en blick som kan få vem som helst att vekna! Att hon sedan är oerhört social o gosig skadar ju inte heller! Krumeluras pälskvalitet är mycket bra, och jag tror fortfarande att hon blir blåsmoke med vitt! Täckhåren sticker upp som om hon vore ett litet piggsvin! Sötisen! Idag har hon haft besök av en trevlig tjej som söker en blåvit kattunge! Ärligt talat tror jag faktiskt att Krumelura skulle passa dem som handen i handsken.. ;o)

Irmelinas tilltänkta familj valde henne, precis som jag hoppades! Irmelina är en raring, busig, gosig, rolig och alldeles ljuvligt gullig med sina jätteöron! Hon kommer att passa sin nya familj alldeles utmärkt, det är jag säker på!

Även Gnistra kommer säkert att falla till belåtenhet, även om hon just nu tycker att det roligaste i världen är att klättra o klänga, o alldeles särskilt på alla jeansklädda ben som kommer ut i köket! Hon klättrar snabbt o ihärdigt upp och därför fick de små in en egen klösmöbel i köket idag. Gnistra klättrar o klättrar o klättrar på den, men när hon kom allra högst upp blev det aningens läskigt, så då fick matte komma o rädda henne!Söt som socker, Gnistra-raringen!

Filiokus utvecklas enormt just nu, och jag tror att han kommer att bli en rejält stadig bit när han är klar! Jämfört med tjejerna har han en helt annan substans och tyngd i kroppen, och jag tycker att han artar sig fint! Filiokus är en lugn gentleman, han tänker sig för innan varje steg han tar, precis som pappa Cutie!

Lufsan är en raring! Hon har härlig pälskvalitet, men är kanske inte riktigt lika stabil i kroppen som t ex Krumelura och Filiokus. Hon är en liten primadonna som skriker i högan sky om något inte passar henne! Vacker tjej!

Å så Murklan! Jag älskar Murklans stadiga o stabila kropp. Jag är fortfarande inte helt tillfreds med hennes ögon, men resten är stabilt, stadigt och med fina linjer. Hon har en härlig lodlinje o kraftfull haka, samt enorma öron med tofsar! Lite anonym i sina syskons sällskap, Murklan märks inte lika mycket som dem, och har än så länge en mer outtalad personlighet. Ska bli spännande att få följa hennes utveckling vidare.

Nu måste jag jobba, två nätter, sen semester, det ska bli härligt!! I helgen ska vi kanske till mamsen, hon har varit så enormt trött under sin behandling att hon knappt orkat ur sängen, men nu har hon ett litet uppehåll, så vi håller fortsatt tummarna att behandlingen ska funka bra!

Ha det gott allesammans o ta hand om er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lufsa är fortfarande min favorit!
Men lilla Krumelur har verkligen utvecklats!! En krallig liten charmbubbla! HEnnes personlighet lyser absolut klarast. Puss på henne!
/Kattis

Malena sa...

Gnistra och Fryke skulle bli ett alldeles utmärkt team! Men tyvärr är 2 katter vår kvot... annars så... vore det gjutet...

Kram!!!