lördag, juni 06, 2009

Suck för Sverige i fotboll...

<
Jag har sagt det tidigare, och jag säger det igen, det är dags för en svensk förbundskapten att satsa framåt istället för bakåt när det gäller fotboll! I Sveriges lag har vi de senaste åren (många år) sett Tommy Söderbeg/Lasse Lagerbäcks favvisar spela om o om igen oavsett om de varit i form eller ej. Små gullegrisar som vördats ömt. Men man måste även förnya landslag, och det har vi sällan sett röken av.. Bröderna Elm är två lysande undantag, men hur i herrans namn kan man fortsätta köra på numera allsvenska mediokra spelare bara för att?? Ge mig en enda anledning till att de två mittfältarna Anders Svensson och Daniel Andersson ska få spela ö h t??? Den sistnämnde framför allt.. Jag är säker på att båda är två ypperligt trevliga killar, men de senaste fem åren har de inte spelat fotboll på hög kvalisort, det kan väl de flesta intyga..? Var är de nya, hungriga spelarna? Bröderna Elm lyser starkast på himlen, och jag är helt förundrad över att inte Viktor Elm spelade från start. Ut med Lasse Lagerbäck, han håller inte kvalisort. Själv ska jag hejja på Danmark i VM, de spelade bra, ungt och med ypperlig ledning, så de är mina favvisar! Hejja Danmark! Kan knappt vara ledsen att Sverige förlorade ens, för Danmark hade dels ett ungt lag o dels ett underläge från start, men de spelade smart och bra och vann med den äran! Grattis!

<
Annars inte mkt nytt på fronten, jag ska kolla på film med döttrarna ikväll o sen nana kudden.. Alla kissar mår bra, även om CocoBängBängBäng (ni vet låten va? Det är det ungarna sjunger här hemma när nåt faller, Coco Bängbängbäng... ) just nu är rastlös som få, trots idoga lekstunder, och gärna river hela huset. Tur att hon är så go o rar emellanåt också! Men återigen har hon fått pussmun.. Mannen såg när det hände, hon o Cobran krockade och körde mularna ihop tre ggr i fullaste fart... Snacka om skogstroll... Någon som vill ha en avkomma efter de här båda????? :o) Galningarna!!! Fina o goa är de i a f, så jag ska inte klaga på aktivitetsnivån, för nu ska jag ner o kolla på film med mina dotrar...

Ha det gott allesammans, ta hand om varandra! Kramar!

1 kommentar:

Eva sa...

Kära Malin,
Du har all rätt att känna som du gör. Just nu är det lite för mycket "skit" omkring dig för att du ska orka hålla humöret uppe hela tiden. Önskar det fanns något jag kunde göra för dig, mina tankar finns hos dig väldigt ofta i allafall.
Kram
Eva