tisdag, juni 02, 2009

Visst är Donnie en Dompa-son!

Han är så fin, jag är grymt stolt över Dompans kullar. Nåja, Candy har fått riktiga finingar också, så jag ska inte klaga.. ;o)

Igår var vi på Öland hos vår veterinär, Dompan skulle få vaccin och dessutom skulle både hon o Candy testas för GSD IV. Arma katter.. Bilresan var hemsk för dem bägge.. De hade ändå fastat i tre timmar innan, o så fort jag bara kommit utanför ytterdörren så började Dompan spy. Hon mår jättedåligt bara av att bäras i transportburen, stackarn! Bilresan var inte bättre den, bägge kissarna bajsade o spydde i burarna, fast Dompan var värst. Hon kräktes hur mycket som helst och var ett vrålande nervvrak hela resan. Så snart vi kom fram till veterinären och hon skulle upp på bordet så började hon krångla o försöka komma undan. Hon försökte inte bitas eller sånt, hon mådde förmodligen bara så illa att hon bara ville vara ifred. När vi skulle sätta tillbaka henne i buren skrek hon högt, hon vill ju inte åka bil! Stackars älsklingen! Hela katten var nästan dyngsur av baja o kräks.. O ändå är hon aldrig smutsig i vanliga fall, hon är en synnerligen renlig kisse. Hon mår bara så fruktansvärt dåligt att bilresorna. Vi har provat allt möjligt utom tabletter o medicin, men hon spyr o far illa ändå. Nästa gång hon ska vaccineras så kommer jag att be en veterinär komma hem till oss istället. Candy brydde sig inte ett skvatt om svabbtestet, det gick snabbt o smidigt. Veterinären skulle skicka dem idag, så jag hoppas snart få svar om de är fria eller månne bärare?

Nu ska jag snart ha möte med Skogkattslingan, så vi får se om jag hinner blogga ngt vettigt senare ikväll..
Ha det gott o ta hand om er! Kram!

Inga kommentarer: