måndag, juni 08, 2009

Ungefär en vecka kvar till bebisar!


Egentligen borde jag sova nu, för jag ska jobba i natt. Jag låg kvar medan mannen hade morgonracet själv, fast jag gjorde en insats i form av att jaga upp trotsiga tonåringen o sonen ur sängarna. Tänk, bara fyra morgnar kvar innan jag slipper jaga dem ur sängarna. Sen kommer man att ha ett elände att få dem i säng i rimlig tid, samt upp i hyfsad tid, sonen skulle mer än gärna vända på dygnet om han fick välja.. Nåja, den här sommaren är jag väl hemma mer eftersom nattjobbet ger fler lediga dagar.

Sharin är rund om magen, men inte gigantisk. Jag tror maximalt fyra bebisar döljer sig därinne, förmodligen färre än så. Två är en bra siffra, tre också. ;o) O allra helst utan vitt.. ;o) Jag kanske låter osäker, men vi har aldrig sett smågrabbarna para henne, och hon var endast instängd med Ushki en natt, å andra sidan så vill jag vara helt säker. Vad är det som säger att ingen har råkat släppa ut henne till dem när de var separerade? Kunde hon ila in till Ushki en natt mitt i löp o lyckas bli dräktig så kan hon en del, lilla mamsellen.. Samtidigt så borde jag ha sett något i så fall, och jag är till 98 % säker på att det enbart är Ushki som kan vara tilltänkt fader. Och så hoppas jag på paddflickor.. Och kanske någon silverpojke. Utan vitt. Å två eller tre är alldeles lagom.. Men vi får se vad som döljer sig. Huvudsaken är att alla mår bra och att Sharin mår väl. Lilla raringen, hon står o trampar på min mage varje kväll när jag kryper till sängs. Kelgris!

Cobrans senaste trick är att busa med Sharin, för numera är hon rätt otymplig och irriterad, och det är ju såååå roligt för retsam Cobra att busa med henne just därför. Kattskrälle! Ett annat tacksamt objekt är Loppan, som ju blir ilsk som ett bi om hon inte får vara ifred! Är han riktigt våghalsig så kan han t o m ge sig på mamma Dompan, men si då åker han på däng med råge. Dompan är tuff, o nåde den lille kattspoling som tror att han kan busa med henne! Cobran o Coco är verkligen par i brott, de två tillsammans kan driva oss till vanvett ibland! Coco är med näbben i blöt ÖVERALLT, likaså herr Cobra. Bägge två vill ständigt vara i händelsernas centrum och lyckas ofta ställa till med diverse ofog. I går käkade Coco gröna ärtor. Allt ska nämligen provsmakas och kollas noga. Är det inte ätbart är det med största sannolikhet i a f lekbart, o det är Cocos principer om allt. Pussmunnen har återvänt och mannen tror att hon har skallat ihop med Cobran, han hade tydligen sett dem göra det ett antal ggr o kort därpå var pussmunnen tillbaka. Jag vet inte, men det är i a f en fläskläpp som heter duga, precis lagom till nästa utställning om ett par veckor. Innan dess har det inte varit någonting sen Dackekatten. Men det är ju ganska typiskt, eller hur? Bara att låta det vara o hoppas att det läker ihop snart. Minns inte hur det var sist, men jag har för mig att det tog ett par veckor. O med den leklusta som lilla damen innehar så lär hon säkert smälla upp pussmun med än de här gångerna, det kan jag nog tro..


Veckan fylls av tre olika skolavslutningar, och äldsta slutar nian. Helt otroligt! Tiden går verkligen fort. I fredags fyllde våra småkillar 1 år! Grattis i efterskott, killar! Den 2 juni fyllde Blomkullen 2 år, stort grattis i efterskott!! Å den 31 maj fyllde vår första kull 5 hela år!! GRATTIS I EFTERSKOTT! Jag har totalt glömt bort alla födelsedagar mitt i all deppighet o olust, förlåt!

Veckan startar med tre jobbnätter, och det känns ok, även om jag känner en viss tidspress att hinna med allt annat. Måleriarbetena har startat på vår gård, ska bli jättefint med nymålade hus. Men det är mycket plock innan... Mina tomatplantor ska flyttas, liksom allt som står på altanen. Sen ska de ha tillgång till lägenheten eftersom fönstren ska målas.. Det blir säkert lagom skoj med tio katter som ska hjälpa till... :oO En annan rolig grej är planerna för vårt område.. Mer finns att läsa på http://norrlidenstrand.blogg.se/ Tydligen ska man göra om till en sandstrand nere vid "vår" strand. Bara några hundra meter bort ligger också ett handikappsbad, samt en större badplats. Den större badplatsen planeras utrustas med en pir! Jisses... Känns kanske inte som att våra bostadsrätter kommer att sjunka i pris i o med detta, men man vet ju aldrig.. ;o) Vi har faktiskt ett rätt bra läge, det måste erkännas. Och med sandstrand runt hörnet så lär läget inte bli direkt sämre, eller hur? Nu har vi båtbryggan där kidsen badar, men en strand är ju inte helt fel.. Nåja, vi får se vad som blir verklighet av alla planer också, planer i den här staden tycks ofta stanna vid planer o inte så mycket mera, så jag tar allt med en nypa salt.. ;o)

Näe, nu måste jag ta tag i allt som ska göras.. Fick sms om att dotterns pass har kommit alleredan, inte illa! Vi fixade ju det i onsdags, och idag är det redan klart, bra jobbat, polisen! Så nu är allt förberett inför resan till Taizé. Hon åker på midsommardagen, och ska vara borta i nio dagar med sina kompisar o vänner från kyrkan.. Spännande!

Ha det gott allesammans o ta hand om er och era nära o kära! Kramar!

5 kommentarer:

RosaMilton sa...

Åh vad lxigt med sandstrand och badmöjligheter så nära! Det saknar vi! Jag är inte avundsjuk på målarna förresten! Du skulle ha en filmkamera uppriggad någonstans när de kommer... :) Och så håller jag tummarna för 2 små paddor!

Kattis sa...

PUSSmunnen Coco är och förblir oförbätterlig!
Ska bi så roligt att se henne lajv igen.
Kramis
/Kattis

Anonym sa...

Spännade med nya bebisarna. Och bara en vecka kvar!!! Härligt att få lite nytt att hålla ögonen på. Söt-Coco, en sån liten fläskläpp!
Håller tummarna att den lagt sig lite till Kalmarutställningen/Lilly

Virvla sa...

Sötaste lilla Coco! Hon är verkligen fin, med eller utan fläskläpp. :) Sååå spännande med kattungar och lite extra spännande med den här kullen.. vad månne komma ut? ;)
Ses snart! Kram, Jessica

Virvla igen sa...

Herregu Malin, förstår du att det kan komma ut en blåsilverhane utan vitt!? Det här blir bara mer o mer spännande!! =D