onsdag, juni 17, 2009

Ska man skratta eller gråta?


Idag fick Sharin Foo sina bebisar! Första bebisen kom ut, och jag ringde i panik till Kattis! Den är med vitt!!! M a o är Ushki definitivt inte pappa... Andra bebisen kom.. också med vitt.. Tredje.. Japp, vitt på den också!! O fyran hade också vitt! All heder åt duktiga duktiga Sharin, som var en super förstagångsmamma, skötte allt helt själv, och tvättade rent sina små o var helt fantastisk. Bara matte som satt brevid o rådbråkade sin hjärna över när, var o hur någon av killarna har parat Sharin????? Jag vet ärligt talat inte hur det har gått till, enda chansen är väl att Sharin har smyglöpt dagarna innan hon blev instängd med Ushki o därmed haft rajtantajtan med någon (eller bägge???) av killarna?!? Phui! Jag brukar ha stenkoll på katterna. Alltid. Men inte den här gången. Jag tänker inte skylla på något, men jag måste erkänna att allt i vår värld var upp o nervänt just då i o med mammas sjukdomsbesked. Jag mådde tjyvtjockt och hade uppenbarligen inte den koll jag brukar ha. Å andra sidan VISSTE ju både mannen och jag att Sharin hade varit instängd med Ushki en natt, och att chansen fanns att hon hade kunnat ha date med någon av de andra just för att vi kände att vår koll under den perioden var under all kritik. Ändå valde vi att låta henne få sin kull. Väl införstådda med att vi väntar på testsvar och även att vi skulle behöva dna-testa allt utom sköldpaddsfärgade flickor. Nåja, ibland får man stå sitt kast. Det här resulterade i att vi i dag fick rejält huvudbry. Ungarna har frågats ut, men ingen har släppt ihop killarna o Sharin när de varit separerade. Alltså måste det vara något smyglöp. Misstaget med Ushki och henne ihop över natten visste vi om, men att hon har haft kärlek med Cutie (för med största sannolikhet är det han, Cobran är rätt omogen i jämförelse och vet inte riktigt hur man gör barn än.. Han sätter sig PÅ Coco o liksom kanar runt på henne, ungefär som när Ushki har bajs i rumpan o kanar runt på golven.. Menmen, man vet aldrig..) hade vi inte en aning om. Så ska man skratta eller gråta åt eländet??


Jag väljer nog ändå att se det positivt. För det första vet vi att Cutie är fertil, och Sharin också. För det andra har Sharin varit en fantastiskt duktig mamma hittills. För det tredje så matchar Cutie o Sharin varandra bättre utseendemässigt (men inavelsgraden på kullen är definitivt inget jag har strävat efter att uppnå!!! Den får mig att bli rätt nojjig, å andra sidan så vet jag ju vilka samtliga katter är i stamtavlan och dessutom så finns det värre, medvetna exemplar av inavel.. Dock är det ingen ursäkt, men jag kan ju liksom inget göra.. Hade jag trott att Cutie eller Cobra kunnat vara pappa till kullen hade jag nog faktiskt valt att ta bort dem, men nu när de ändå är här så är det som det är!) Alla fyra bebisarna är pigga och ser helt normala ut. Dessutom är det fantastiskt kul att ha en kull igen, men om JAG hade fått välja så hade det varit en annorlunda kombination. Nu när de ändå är här tänker jag glädjas åt dem och göra mitt allra bästa för att de ska växa upp till trevliga, trygga individer med mycket kärlek! Nedan följer bilder på alla fyra, men könet vågar jag inte uttala mig om än. Det KÄNNS som att alla (eller tre åtminstone) är killar, men jag blev väldigt uppjagad o uppstressad redan vid den första kattungens vitfläckighet, så jag har liksom inte kunnat fokusera riktigt sedan dess.. :oO Men jag återkommer med kön!

Här är länken till Pawpeds och stamtavlan på kattungarna:
http://www.pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:750169;2:776366&g=4&p=nfo&date=iso&o=ajgrep

























Ha det gott allesammans, ta hand om er o trevlig midsommar på er allihopa!

Ps
En av de små har redan öppnat ögonen!! Visst är det gulligt?! Ettan vägde 97gram och har en yttepytte liten vit svanstipp! Ser ut som svartsilvertabby.. Tvåan vägde 84 gram och ser misstänkt blåsilvrig ut. Trean vägde 100g och ser mest brunaktig ut- Fyran har en vit bläs och är oemotståndligt lik Cutie!! Vägde 92 gram. Jag tror o hoppas att det räcker med fyra, men man vet aldrig om någon mer slinker ut.. ;o)

Om någon har frågor eller annat gällande kullen är ni varmt välkomna att ta kontakt.

Ds

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga??? GRATTIS i alla fall... Enormt söta är DOM i alla fall..

Farfar Xeke hälsar till sina BARNBARN.. och förstås till Cuite.. för som Du säger Malin.. Faderskapet?? Ingen diskusion; Cuite är PAPPA till alla barnen.. *Fniss, Fniss*

Kramar Jane, Bert o Xeke

Puzzle sa...

Ja, grattis hälsar moster Shirley också!
Klart du ska glädjas åt småttingarna, oroa dig inte. De och mamma mår ju bra. Hör av mig från Kalmar :)

virvla sa...

Men jisses, en riktig kärlekskull! Nu när de äntligen är här kan man ju inte göra annat än glädjas, planerade eller inte. Riktiga sötnosar är de och det ska bli kul att få följa dem här. Stor kram!

Anonym sa...

Grattis till en mycket fin kull ,gillar alla ,ska bli spännande och se dom utvecklas
kram från släktingarna i S*StjärnSkogen's

Anonym sa...

Klart att Du ska vara posetiv... dom är vad ni nu kan se friska och goa... och det är ju klart när "allt" runt omkring en är upp och ner vänt... specieellt din mammas "hemska" sjukdom... Man kan inte vara på 700 ställen samtidigt vare sig i handling eller i tanken.. vi är inte några "supermänniskor"... Så Malin; Be aldrig om URSÄKT för att Du är mänsklig... "hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete..." (passar ypperligt här, trots att det kanske mest handlar om "städning" både mentalt och i omgivningen... Gläds år det fina stunderna... ibland kan tyckas väldigt få... men på ett helt liv är dom VÄLDIGT många...
Har själv en kusin som nu är inne på sista versen (kan man säga), han har skelettcancer.. har nu avböjt all behandling och vill nu vara hemma... Han är precis fyllda 55 år... Tyvärr har vi förlorat kontakten för många, många år sedan... Men han finns i mina tankar dagligen och där finns även din mamma o Mats mamma och alla andra som drabbas att denna jävla sjukdom. Sköt om Dig och njut att de små vackra ting och även stora vackra ting och din familj som finns hos Dig...

Kram Jane

Zealous sa...

Ojoj!
Stort grattis, jag tycker de ser jättefina ut! Det finns nog en mening med detta också!

Kram,
Nina

lotta på bråkmakargatan 5 =) sa...

Hej Malin

Kan inte låta bli att le... =)
Det är sånt som händer varesig man vill eller ej... sånt e livet!

Grattis till sexlingarna!! =)

Å glad midsommar!

Kramar Lotta

Anonym sa...

Du ska se att det här blir din vackraste kull nånsin!;o) ...å du ser det inte nu men självklart e det en mening med allt!;)/ Helena:o))