torsdag, juni 18, 2009

Hurra!!! ...och hoppsan!!

Hurra för att vi idag har HCM-testat Cutie, Cobran och Delfinia/Kitty och deras hjärtan var starka o friska och helt normala! Cutie har växt om brorsan och vägde 5,45kg, Cobran vägde 5,25 kg och Delfinia/kitty vägde 4,5 kg. Alla katterna skötte sig bra, med reservationen att de tyckte det var ohyggligt svårt att ligga stilla! Annars inga problem. Det känns skönt att ha det avklarat, och det känns extra skönt med tanke på att Sharin ännu inte blivit testad.. Visserligen har hon mycket fritt i stamtavlan, men ändå.. Hon skulle egentligen ha varit med idag, men av naturliga skäl så fick hon ju istället stanna hemma.. ;o)

Hoppsan, tänkte jag, när jag skulle väga bebisarna i morse.. Jag började med första, som har vit svanstipp och är lätt att känna igen just därför. H*n hade gått upp några gram, duktig Sharin som har mjölk! Nr 2 är ju blå och vit, men hur jag än kollade så hittade jag TVÅ med blå-vitt!! Tänkte att jag nog sett fel på färg i går, o började räkna bebisarna.. En, två, tre, fyra, fem och... sex..?! Sharin har under natten fått ytterligare en bebis!! Herreminje, Jesus, Maria och Josef liksom!! Så nu är hon mamma till sexlingar! Phui! Har inte velat pilla för mycket på bebisarna, men bägge blå väger nästan samma, 92 respektive 94 gram i morse, så helt klart är ju att Sharin har mjölk i tuttarna och dessutom att kullen är väldigt jämna i vikt. M a o så tyder nuvarande tes på att hon förmodligen kommit i smyglöp o haft en het date med Cutie när vi var borta i påskas, och eftersom Cobran ännu inte fattar helt klart hur man gör så är Cutie starkaste kandidaten till faderskapet. Att Ushki inte är pappa kan vi väl alla vara hyfsat överens om, eller hur?

Sharin är en fin mamma! Hon äter sin extramat med god aptit, och går små rundor då o då när bebisarna sover. Hon tar mycket väl hand om dem, och känns varken stressad eller otrygg. Det är skönt. Vi har ju alltid tyckt att Sharin är jättego o mysig, men väldigt lättstressad, men förmodligen mognar hon i o med detta oväntade moderskap. Hade vi haft fullkomlig otur så hade hon varit stressad även nu, men som väl är har vi lite tur med oss i a f.. ;o) Kattungarna är så söta o fina, men just för att undvika att stressa henne (hon är nämligen mycket mån om sina bebisar och lägger gärna tassarna om dem för att skydda dem när vi ska väga) så kommer jag inte att pilla om könen eller annat. Så det återkommer jag med. Förhoppningsvis kan vi i helgen uppdatera även vår sorgligt eftersatta hemsida med nyheter, vi får se vad som hinns med.. En del jobb o så lite midsommarfirande kommer väl emellan, men jag hoppas vi hinner..

Nu väntar jag bara spänt på GSD IV-resultaten från Candy o Dompan! Det är två veckor sedan, drygt, så jag vill gärna ha dem så snart som möjligt.. Hoppas att det har tagit och att det finns möjlighet att testa, sen får vi se vad resultaten blir..

Uppdateing: Testresultaten kom på posten idag, både Candy o Dompan är fria från GSD IV-genen!!
Ha det gott allesammans, själv ska jag skura kattlådor o städa idag! Sen blir det midsommarlugnt för hela slanten! :o)

Kramar!

3 kommentarer:

Zealous sa...

Grattis till fina testresultat!

Du får numrera småttingarna! Det verkar ju dyka upp nya hela tiden... :-)

Anonym sa...

Nämen... en till och blå dessutom. Men var är bilden på den nyfödde? Gissa om jag hoppas på att det är Xeke som nedärvt dilutionsgenen till Cutie. Men med tanke på Xekes egna kullar, så lär det väl inte vara så. Fast....hos dej kan förstås vad som helst hända, om jag har tur.
Grattis till den senaste (törs inte skriva sista) parveln också.
Och grattis också till HCM-testen och GSD 4-testen med. Nu kan du börja fira midsommar och det ordentligt
Kram Lilly

Kattis sa...

Tar det aldrig slut???:-D