måndag, december 08, 2008

Vecka 50 och måndag!



Uuuusel kvalitet på bilderna och uuuuuuselt ljus, men här kommer i a f ett par bilder på småkillarna.. Eller.. Små och små.. Allt är ju relativt. Såväl Cobran som Cutie är rejäla i storlekarna, så jag är mycket nöjd med deras utveckling så här långt. Just för tillfället är jag ivrigt uppvaktad av Cutie, han vill helst ligga på tangentbordet och gosa o kela.. Han följer mig nästan som en hund, och Cobran gör detsamma med husse.. Märkliga individer de där katterna.. Men alldeles förfärligt ljuvliga!

Helgen har varit minst sagt hektisk! I fredags susade jag iväg till jobbet på kvällen och jobbade hela natten. Cyklade hem när arbetspasset var slut vid kvart över sju och sov fram till klockan 12. Steg upp, packade väskan och pratade en stund med Wilma o Linn innan jag susade vidare till stallet, för Maja hade stalljour. Hon sköter om en häst i stallet och får därför rida gratis flera ggr i veckan mot att hon tar lite extra stalljourer, och då måste ngn som är över 18 vara med o hjälpa till, dvs jag.. I stallet skulle det julpyntas, hästar skulle släppas in o ut och klubbrummet städas. Dessutom skulle vi fodra på kvällen, så klockan var drygt halv åtta på kvällen innan jag slapp därifrån. Men det var det värt för att se Maja in action, hon älskar verkligen att vara i stallet och jag märkte att det verkligen var hennes rätta element! Jättetrevligt att se! Kom hem, och då såg det ut som ett bombnedslag.. Plockade med disk o dammsög samt kastade mig in i duschen innan mannen fick skjutsa mig o cykeln till jobbet. Där var det tack o lov lugnt på natten, lagom med larm så att man inte behövde sitta sysslolös, och dessutom fick jag kroppkakor som de hade gjort på dagen. Men trött var jag framåt fyratiden... Cyklade hem efter en pratstund om böcker med dagpersonalen, och sedan somnade jag som en klubbad säl.. Sov ända fram till kvart över fyra på eftermiddagen. Linn och mannen hade legat i o städat, plus lagat mat, så det var en trevlig överraskning.. Lite plock o styr med tvätt på kvällen, sedan tittade jag på One Tree Hill och därefter lite mer städ o plock och pannkaksgörande till Wilma.. Det börjar arta sig lite i Beirut.. Jag har fortfarande inte fått upp julgardiner, men förhoppningsvis i kväll..



Idag är det städ och plockdag. Kartonger som ska plockas ur o sorteras, the neverending story liksom..




I veckan som kommer är det luciafirande för Maja och Wilma på torsdag, och så jobbar jag onsdag, torsdag och fredag natt. Blossa ska badas i veckan och jag ska fortsätta mitt kartongröj.. Annars är det inga nyheter på fronten..



Ha det gott allesammans!

Dagens bästa: att jag är ledig och ganska pigg, så jag kommer förhoppningsvis att hinna med utrensningar o gardinbyte under dagen.
Dagens sämsta: att det är så förbannat tråkigt att röja... ;o)

2 kommentarer:

Malena sa...

They are lovely!

Och du - röj lagom. Det är snart rörigt igen ;-)

Kram från oss uppe i Uppsala stad

Anonym sa...

Halloj
så skoj att läsa om det där med Maja och stall jour och sen att det måste vara någon över 18 som ansvarig ,så hade jag det i flera år Malin var också så ,fast då skötte hon öm alla ridsklehästar och hjälpte elever det började hon med när hon var 8 år och slutade för 1 år sedan så ett tag kändes det som man bodde i stallet ,men jag håller med dig att det är härligt att se hur dom älskar det och då orkar man ju själv ,jag har också varit duktig och bytt gardiner idag och sen uppdaterade jag min hemsida sen blev det inget mer jobbar nu från tisdag till nästa måndag så det var väl tur att mina gardiner kom på plats
dina killar är super vackra gillar dom skarp
hälsa familjen
kram Annette