fredag, december 12, 2008

En natt kvar och äntligen fredag..



Jag bara kunde inte låta bli.. Så här ser man ut när matte har tvingat på en dumstrut som kallas tomteluva på huvudet.. Och ändå har denna lille herre vid ett tillfälle förlorat kampen om nominering för att han hade sämre look... Själv tycker jag att han har en alldeles utmärkt grym look.. Så nästa gång det blir nominering får väl dumstruten åka på.. ;o) OM det blir någon nästa gång vill säga, ty ibland är domarnas vägar outgrundliga.. Känns i o f sig som det kvittar, Cobran är en riktig snygging för mig och det är huvudsaken..

Som vanligt full fart i Beirut, ikväll har vi tjejkväll för Linn med två övernattande tjejkompisar, så det är allmänt fnissigt och skojsigt på hennes rum på bottenvåningen.. Sacke fick gå hem från skolan i onsdags och har fått vara hemma med huvudvärk o ont i kropp, och vi var helt övertygade om att han var nästintill döende när han i förrgår kröp i säng klockan 22.10... Då vet man att han är sjuk, för vardagsscenariot är att han sällan kommer isäng före 23.30.. Han är verkligen en nattuggla, så när sänggåendet är tidigt är det fara å färde. Idag är han bättre, som väl är! Maja är i stallet, som vanligt, och ska tillbringa hela helgen där. Imorgon blir hon visst hämtad vid 6.45 på morgonen. Herreminje, hur orkar barnet? Hon bor nästan i stallet! Men läxorna blir aningens lidande, så nästa år får hon läxläsning på skolschemat på onsdagseftermiddagarna, vare sig hon vill det eller ej... Wilma åkte hem från fritids med grannbarnet och är där för att leka. Mannen är fortfarande på jobbet, och själv har jag sovit hela långa dagen efter två nattpass, och ikväll väntar det tredje. Innan dess ska vi åka till Delfinia/Kitty och kolla om det möjligen kan vara så att hon är dräktig. Ushki går här hemma o hoppas att hans tjejer INTE är dräktiga, för han vill hemskt gärna ha en återdate.. Eller flera.. ;o) Han är fortsatt snäll som fertil hane, hur gosig och mysig som helst och inga som helst hormonstinna beteenden. Duktig pojke!



Det var fler som fick prova dumstruten som kallas luva, och inte heller Cutie var särskilt nöjd.. ;o) Sötpuppisarna!

Annars inget nytt från Beirut. Jobb och vardagssysslor har avlöst varandra i veckan, och nästa vecka är det julfest med mitt gamla jobb samt diverse pyssel. Wilma och Maja firade lucia på sin skola igår, jättemysigt! Och jag har som vanligt varit korkad.. Jag har ju rensat en hel del i förråden (även om jag är långt i från klar..), eftersom mina yngre bröder har ungar som kan ärva diverse. Och eftersom Wilma är en synnerligen tjejtjejig tjej så beslutade jag att även skicka med Sackes alla urvuxna tomtedressar, för min fasta övertygelse var att Wilma definitivt kommer att aspirera på att vara lucia o tärna som hon har varit hittills. I förrgår kväll kläcker Wilma idén att hon faktiskt vill vara tomte.. Suck och dubbelsuck.. Eftersom vi är en oerhört organiserad familj som alltid är förberedda (NOT!!!) så bar det således av till affären Citygross igår, innan det var dags att samlas på kvällen. Tomteklänning samt lykta inhandlades och även ett lucianattlinne till Linn, eftersom hon skulle åka runt med skolan o lussa idag. När vi kom hem så visade det sig att vi hade köpt ett herrlinne.. Sååå typiskt. Nåväl, Wilma o Maja svidades om till tomte respektive tärna och sedan bar det av till skolan med luciafirande. Barnen var jätteduktiga! Sedan körde vi Maja till stallet, och därefter lämnade vi av Wilma o Sacke hemma samtidigt som vi hämtade upp Linn o hennes kompis som också skulle till stallet. Efter stallet tillbaka till Citygross för att lämna tillbaka herrlinnet och se om de hade damlinnen. Det hade de såklart inte. Typiskt, men helt förståeligt eftersom vi i vanlig ordning är ute i sista sekund. I det här fallet så var det dock ingen info från Linn innan, så vi visste ju faktiskt inte om att hon ens skulle ha ett lusselinne.. Vidare till Coop och där fanns linnen. Phui! Givetvis kostade de dubbelt så mycket som på Citygross.. Nåja, lusselinnet var i a f till belåtenhet, så slutet gott, allting gott!

Ikväll ska jag jobba igen, och jag har lovat att baka lussebullar till herrskapet! I morse bakade jag synnerligen äckliga frukostbullar med lingon i, och de små raringarna åt o tuggade i sig o sa artigt att de smakade bra. Själv tyckte jag de smakade som en blandning av sur lingonsylt och sågspån.. Nåja, raringarna var nöjda i a f. I natt är det tack o lov bra tvprogram, i nätterna två nu har jag varit förvisad till det fantastiskt dåliga programmet "Hope & Faith".. Inget kul alls.. Resten har varit än mindre sevärt, så det har blivit mkt läsning istället mellan städpassen o larmen.

Ha det gott allesammans och trevlig helg!

3 kommentarer:

Malena sa...

Men stackars killar, vad de får stå ut med!!! Men snälla är de, och finner sig ser jag ;-)

Ja nog vinner Kevin ikväll alltid. Det kommer att bli utklassning. Tyvärr. Men vi får heja på Alice i alla fall, hon kämpar på!!!!

Nu vankas sushi!!!!

Ha en skön kväll!

Zarkeshas sa...

Man kan ju inte klaga på öronplaceringen iaf... ;)

Kram,
Carro

Zealous sa...

Snacka om att klä i tomteluva! Cobran är ju helrätt i sin röda strut! :-)

Kram,
Nina