lördag, juli 12, 2008

Ny kamera!!!!


Äntligen har vi köpt en ny kamera, Hallelujah! Det var som vanligt ett impulsivt köp, fast ändå underbyggt eftersom vi gick in i affären enbart för att fråga om skillnaderna mellan två olika versioner av en kamera, och slutade såklart med en ny systemkamera. Ingen värstingkamera, det har inte ett hushåll med fyra ungar och fjorton katter råd med, men en helt ok kamera och ett extra objektiv o bra minneskort med hastighet samt blixt ingick i köpet. Husse Vildhjärta kunde inte motstå erbjudandet från försäljaren och nu bor det en ny kamera i huset, helt underbart!! Jag har inte ägt ngn systemkamera sedan min gamla, gamla Pentax gick ur tiden för typ hundra år sedan, så nu ska här fotas.. Lär väl ta typ några år innan jag lärt mig alla finesser och egenskaper, men det känns jättekul ändå. Proffsfotograf blir jag aldrig, men jag kanske i a f kan presentera lite bättre kattungebilder och fler bilder på de andra katterna framöver...



Vår äldsta avelshona, Candy, 6 år gammal! Still going strong, och lite omodern utan pointade öron och lång näbb, men väldigt harmonisk och kraftfull katta! Att hon dessutom är en mild och god alfahona är ju heller ingen nackdel...



Nykastrerade Dompan, ursäkta dåliga ljuset.. Dompan är lite längre på alla håll o kanter än Candy och har ett sagolikt temperament. Coolaste tjejen i stan!



Stormamma Candy tar hand om lill-Vit med öm tass...




Ushki La Peyre *ES, vår förhoppningsvis blivande avelshane! Ushki har längder överallt och jag är mycket nöjd med hans utveckling så här långt. Bäst av allt är att han har ett självförtroende som en kung och en personlighet som är oerhört charmerande plus mycket trevligt temperament! Love you, Ushki!!

Nu ska vi snart susa iväg med Linn & Sacke för tältning med sina kompisar och själva ska vi åka ner på landet till mamsen o grilla..

Ha det gott allesammans och fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer: