onsdag, november 07, 2007

Onsdags-arg!

Jaha, redan igår kväll gick min tilltänkta lugna hemmakväll om intet, eftersom Wilmisen strax innan sängdags började klaga på ont i ljumsken och benen.. Växtvärk? Hon fick en panodil, och har sovit lite oroligt inatt, men ändå sovit i a f. Upp tidigt i morse och konstatera att hon hade ännu mera ont i ljumsken.. Hmm.. Varm var hon också, så det blev till att stanna hemma med vård av barn igen.. Suck.. Egentligen skulle vi ha ett viktigt möte på jobbet idag, men eftersom mannen befinner sig på annan ort så var det ganska kört att gå på det. Bara att stanna hemma o vara glad. Ungen har tillbringat dagen i soffan, kollandes på tvprogram.. Själv har jag bakat frallor, supergoda, och tvättat o städat lite.. Samtidigt som jag irriterar mig en hel del.. På vad?

Mest av allt irriterar jag mig faktiskt på mitt jobb. Jag har tystnadsplikt såklart, och kan inte berätta vad jag mest irriterar mig på, och tidigare hade jag skrivit en lååång litania här om hur tråkiga situationer som kan uppstå i mitt arbete, men jag har tagit bort det nu! Jag tänker nämligen fokusera på nåt roligt istället, för att uppmuntra mig själv, och därför lägger jag härmed in två bilder på de små sockergryn som jag just nu har mest lust till... Nämligen Dita & Sharin Foo! Visst är de söta och alldeles bedårande! Förhoppningsvis hinner jag ner o träffa de små sötisarna någon dag innan söndag, för då får de också besök från annat håll.. En spekulant som vill komma o kika.. Spännande! Hoppas hon tycker de är lika underbara som vi gör!

Ha en trevlig kväll allesammans, själv ska jag snart åka o hälsa på Salamander o Gandalf! :o)


3 kommentarer:

Anonym sa...

alla har det jobbigt, man får helt enkelt bara stå ut

Vildhjärtas sa...

japp... No matter how you try, life is hard and then you die.. ;o)

Anonym sa...

Oj,oj,oj!!! Det lär bli ole,dole doff! men mitt hjärta klappar nog fortfarande för Dita (om det är svartsilver tjejen).
Gissa om man längtar själv nu att få lukta på nyfödda småttingar!!! 2 veckor kvar och jag vill helst bara ligga och känna på de små,små sparkarna därinne i magen.