lördag, augusti 25, 2007

Lördags-slapp...


Lördag. Äntligen. Inte för att man är "ledig" utan för att man slipper åka hemifrån.. Har bestämt mig för att inte gå utanför dörren idag! I går var det handling, skurning av kattlådor och diverse plock. Ibland undrar jag hur alla andra hinner med sina liv? Jag har längtat efter att skolan ska börja o allt återgå till det normala, men jag ångrar mig nu... ;o) Jag har tusen saker att komma ihåg, och så oorganiserad i allt kaos som jag ju är så gäller det att försöka planera utifrån den usla planeringsförmåga man besitter.. En resa tillsammans med Marie Bazooka står på schemat, det ska bli UNDERBART skönt, tack o lov planerar Marie det mesta runt den, hon är en riktig klippa den damen! Jag hyser den största respekt som finns för henne, en kanontjej med huvudet på skaft, tack för att du är så bäst! Kattungarna ska göras klara för avfärd, Shanta ska förhoppningsvis bli dräktig, ungarna ska ha nya innegympaskor och diverse prylar till skolan, tack o lov är de klippta o fräscha i håren nu i a f. Lägenheten ska kollas, ska vi köpa eller ej? Banken ska vi prata med och en massa annat praktiskt står på planering.. Puh, jag hatar sånt! Värsta jag vet... Demonius ska hitta ett hem, han har en familj som förhoppningsvis kommer på besök i veckan som kommer, han är en charmör. Han finns bara med på en bild idag, för han o Wilma har lekt tafatt halva dagen och han fastnar helt enkelt inte på bild då.. Sötgubben!

Idag har jag gjort mer frysmat, köttfärslimpor fyllda med soltorkade tomater blandat med fetaost och hackad rödlök. Mumsigt värre, det tyckte i a f jag o mannen, ungarna frynte på sina små näsor o käkade potatis o sås.. :o/ Jag har också gjort fyra olika fyllningar till smörgåstårta, för igår när vi var o handlade så blev vi fruktansvärt sugna på just smörgåstårta och jag erbjöd mig att göra om mannen köpte ingredienserna. Tårtorna (det blir två, en med kycklingröra o en med tonfiskröra eftersom de kräsna barnen inte gillar tonfisk nåt vidare..) ska läggas ihop i kväll o garneras o mumsas på imorgon! Smaskens! Ska försöka hinna baka rågfrallor, morotsbullarna har nämligen haft strykande åtgång. Om jag bakar frallorna själv kan jag smyga i lite nyttigare mjöl och använda honung som sötning istället för köpebrödens lite onyttigare innehåll. Dessutom blir det både billigare o godare!

Nu har jag inte tid att sitta här, nu kallar flätning av Linns hår och slappande i soffan i en halvtimme innan jag ska greja vidare. Tvättkorgen är som vanligt överfull och att jag dammsög i morse kan man inte ana.. Suck.. The neverending story..

Vill önska er alla en fortsatt trevlig helg! Kram o goodbajs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina kissar ( och fina barn!).

Så glad att jag hittade din sida, Kalmarbor som vi

är båda två!

Visst är det väl så, en Mammas slit tar aldrig slut!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Vänligen

Linda Bunn, Stolt mamma till 5 busbarn och

snart stolt ägare till 2 skogisar!

( Hämtar nytillskottet nästa helg!)

Anonym sa...

Jisse Malin vilken husmor du är nuförtiden...och så snälla ord du strör ut, man blir ju nästan generad. :0) Du är bäst du med, och bättre reskamrat får jag nog leta efter. Och sen vill jag bara säga Salamander I lööööve you!
Kramissar
Marie