torsdag, augusti 23, 2007

Några korta rader..


Fattar mig kort, dagen har varit full och är ännu inte slut! Kom på att jag visst hade glömt att äta ikväll också.. Suck!


Jobbat, på hemvägen cyklade jag förbi frisörskolan (bara en omväg på ca 4 km) för att fixa Linns tid i morgon (misslyckad färgning som de skulle åtgärda imorgon..), hämtade Wilmisen, kom hem. Pratade med Linn om dagen hos frisörskolan, hon ska kanske bli deras modell, pratade med sonen om hans första dag i skolan (7:an minsann och ny skola!) vilket hade varit bra, pratade med Maja (som bytt klassföreståndare) och hon hade också haft det bra. Fyllde i alla åttatusen blanketter från de olika klasserna, försökte väcka Wilma, som somnat i soffan, lagade soppa o värmde frallor (pulversoppa, nudel till barnen och spenat till Stefan). Hejade på mannen som kom hem för att äta o byta om till fotbollsdress. Pratade med brorsan ang. styvfars 60-årspresent, fan vad tiden går fort! Presenten blir nog lyckad, får bara inte glömma att ringa o beställa den imorgon. Skrattade åt stackars pilske Bruce, som stod på en svart monstermystoffla och juckade! Slängde i mig en kopp kaffe o en cigg sen kollade jag mailen. Mannen hojtade att han var tvungen att åka till jobbet efter fotbollen och sen stack han, jag hann kolla två sidor i tidningen innan jag satte mig på cykeln och cyklade till Sackes nya skola för föräldramöte kl. 18.30. Trevligt möte, försökte efteråt prata med lärarna om dubletter på hans skolböcker eftersom han alltid glömmer, det verkade funka enligt dem och de skulle söka rätt på böcker. Fick tre med mig hem. Fyllde i ännu fler lappar. Pratade lite till med lärarna som tyckte (liksom de flesta andra människor) att barnen nu var så stora att de kunde ta mer ansvar, tjena liksom.. Förklarade att sonen under årens lopp slarvat bort klockor, böcker, skivor, ja allt som inte sitter fast inklusive en trombon och att han får ångest om de skäller, bättre att inte ge en massa lösblad utan maila till mig.. De skulle försöka. Antar att man nu är klassificerad som hysterisk mamma, men jag börjar vänja mig.. Hem, Wilma vaken, och morsan hade ringt. Ringde morsan, fan, släktkalas just den enda helgen som jag har uppbokad i höst.. Nåja, bara att avboka kattutställningen, det var enligt mamsen inget giltigt skäl att utebli när min moster ska vinkas av för flytt till Thailand. Ok, jag köper det! Ringde Marie o berättade om inställda planerna samt skickade mail till berörda att jag ej kan gå assistent. Wilma sur, vill lägga sig, och jag skithungrig. Tryckte i mig en biff, supergod, den enda som fanns kvar, sen piggnade Wilma till. Kom på att grabbarna grus ska badas, i med Salamander i diskhon, det gick bra. Sen Gandalf, det gick också bra. Torkning av små missarna, Maja fotade. Satte mig två sekunder vid datorn för att ladda in bilderna, samtidigt som Wilma skriker från toan nere att hon är klar. Katt som gallskriker, Loppan instängd i Majas rum. Ut med henne, logga in på bloggen, ladda upp bilderna och skriva en text. Andas. Andas. Andas.. Snart är denna dagen slut!

Natti natti allesammans, nu ska jag trycka i mig en macka o sen sova!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Malin då, Du behöver nog djupandas, jag blir trött bara jag läser om Ditt tempo...hur f*n är det att vara mitt i det då?????/Kram

Anonym sa...

PUH! Vilken tur att jag kommit till de åren då man passerat barna-och tonåringsstadietstadiet. Skulle aldrig orka med ditt tempo!! Fattar inte ens att man själv en gång varit mitt i det.