lördag, november 04, 2006

Lördag med häxor o kålpudding!


Idag har jag varit lat o trött.. Mannen har varit desto mer effektiv, för han har rensat avloppsrör o storstädat i köket, medans jag bara har badat o vilat.. Gjorde därför en av hans älsklingsrätter till middag, kålpudding! Både han o jag gillar det, men kidsen fick köttebullar.. Wilma har varit på sitt livs första fest, och det var tydligen jätteskoj. Kompisen från dagis bjöd på tandkrämsbullar o de fick stoppa fingrarna i rosa makaroner, vilket var högt uppskattat! Wilma hade med sin en liten Halloweenblomma som present och det uppskattades. Hon var utklädd till Häxa och hade en liten trollstav som hon förvandlade alla till grodor med..

Kattungarna har haft en släng kräksjuka, det har varit tuffast för Edward, men i fredags var jag på djursjukhuset o inhandlade Hill's a/d och i/d, så jag hoppas han går på sig snart.. han är så smal, den lille uslingen, men pigg o alert trots det. Måtte han krya på sig snart. Han äter med god aptit och det gör även Corpse Bride, som är så kopiöst lik sin mor både i matglädje o beteende. Ska helst ligga vid min sida i sängen när jag går o lägger mig, en riktig myskatt! Hon är riktigt grov och ser riktigt fin ut, men hon är verkligen mor upp i dagen! Shanta är vacker! Hon är så vacker att det nästan gör ont! Lite tunn hon också, men ack vilka längder o hon ÄLSKAR att posera. Man kan hålla upp henne som om hon vore på utställning o hon bara hänger där.. Hur länge som helst! Bruce är RIKTIGT kär i henne, han ligger jämt i närheten av henne o myser, den lille snuskgubben.. Donnie Brasco är social o alldeles fantastiskt söt! han går runt o piper lite för att man ska kela honom o så spinner han som en liten traktor! Sötnos! Han är mest lik sin pappa!

Sitter o planerar utställningarna jag vill åka på i vår. Likabra att planera o betala in första dagen, för annars lär man inte komma med! Längtar till Ädelkattens utställning i december, blir ett glatt gäng som lär träffas där. Jag ska gå assistent, och det är ju alltid trevligt! Hoppas snart domarfördelningen kommer, jag är ju sååååååå nyfiken!! Denna gången slipper Bruce tampas med Mandel i a f, men det lär väl komma fler grupp 3 hanar som vill fightas om CAC misstänker jag.. Brrr.. Sånt är så nervöst! Lilla Shanta ska ju förhoppningsvis debutera och möter halvsyskon o kusiner o gud vet allt.. DET lär bli en rysare, jag avundas inte grupp 8-domaren! Maximus dotter Carmencita kommer dit, S*Trollgummans Okelani O...Bimbo kommer dit, S*Lynxeyes Painted Lady kommer också, å så lilla Shanta, minst av dem alla. Säkerligen kommer det ännu fler, grupp 8 är poppis nu..

Jag är SÅÅÅÅÅ nyfiken på S*Vimmerskogens bilder... Lasse tog MASSOR med bilder på WW o han är ju så duktig på att fota, så jag LÄNGTAR verkligen till de kommer ut, men det gör egentligen inget att man får vänta lite, för då blir det desto mysigare när de väl kommer.. Måste nog köpa en "riktig" kamera eller åtminstone en extern blixt, men va fasen man har ju aldrig råd! Alltid är det nåt som behöver inhandlas eller nåt som sonen har slarvat bort som ska ersättas osv.. Ska iväg med Candy på blodprovstagning snart, o nu släpper vi pillren! Phui! Lär bli spännande med Herr fertil i huset också, bevare oss väl.. De ska hållas åtskiljda när vi inte är hemma o har dem under uppsikt och det börjar jag nog med direkt när jag släpper pillren. Jag är fullkomligt LIVRÄDD för en tjuvparning! Det får INTE ske! Gudarna ska veta att hon är tjock som en minigris i a f, så det skulle inte skada om hon gick av sig lite.. Fetaste katten i stan! Ändå försöker hon snika till sig kattungarnas a/d-mat, som är extra rik på vitaminer o nyttigheter.. Man får passa de små så de verkligen får äta i fred, annars äter tjockisarna upp allt! Nåja, de får ju också god mat, men givetvis vill de ha kattungematen, så är det ju bara... Nu ska jag gå ner o vila lite, sedan blir det en tvkväll.. Ska se "När lammen tystnar" med dottern, hon längtar efter att få se den..
Tack o hej från mej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååhh, va fina kort det var på dej å Brusan hos Vimmerskogens! Man riktigt ser hur stolt du är över honom ...eller om det var tvärtom?!;O) Fina är ni!/Kram helena å Hillepillen!