onsdag, november 01, 2006

Onsdag alleredan...

Idag har det varit HISKELIGT kallt ute! Cyklade iväg till jobbet utan långkallingar och det borde jag inte ha gjort.. Inga vantar heller, så när jag kom fram i snålblåsten så var jag ruggigt kall... Brrr... Skulle egentligen gått på långpromenad med arbetstagaren, men eftersom vädret var allt annat än bra så tog vi långpromenaden inomhus, dvs på nyöppnade Maxi och affärerna runt omkring.. Jättemysigt! Åkte hem efter arbetsdagen, som var vääääldigt lugn o stillsam idag. Hämtade Wilmisen i snålblåsten o snöblandat regn och fick pälsa på henne både vantar o tjockmössa.. När jag kom hem hade inte "fuktgubbarna" varit här än (fick en lapp i brevlådan om att de skulle mäta fukt o sånt i väggarna i våra våtutrymmen och det kan sannerligen behövas...).. Skönt, tänkte jag, då kommer de imorgon.. Det rotas i alla skrymslen o vråar här nu, för det har varit diskussioner med ett bostadsrättsombildningsföretag om att göra bostadsrätter här.. Fine, gärna för mig, men inte till de skambud som vi har fått hittills från ägaren.. Hur kul är det på en skala att betala en hyra på 8000kr och vid en eventuell ombildning hamna på exakt samma månadskostnad utan att ens amortera lånet?? Not very nice, precis... Så det blev nej tack.. Gillar inte riktigt stuket på det där bostadsrättsombildningsbolaget, för de lovar rätt mycket men verkar lite lätt sugna på att bara tjäna pengar på oss.. Men enligt dem själva så tjänar de absolut ingenting om affären går i stöpet och om den går iland så tjänar de några få kronor.. jojo, dra den om Rödluvan också.. Liiiiiite märkligt att deras förslag till oss om ombildning kom strax efter att våra fastigheter hade köpts av en ny ägare.. Äsch, jag gillar inte såna där typer som ska lura in oss i en klart olönsam affär där vi ska betala överpriser för hus som är fulla med fukt o i vårt fall så är hela vår lägenhet i stort renoveringsbehov (vilket den var redan när vi flyttade in.. men snälla som vi var ville vi inte fixa till allt eftersom barnen fortfarande var så små o det kändes liksom lite överkurs... Kan tillägga att Wilma redan lekt Picasso på väggarna...).. Nåja, det ger sig väl, men bra att "fuktgubbarna" kom o kollade och jodå, de hittade mycket riktigt en massa fukt i våra badrumsväggar.. Själv skulle jag önska att man rev ut hela badrummen o totalrenoverade dem, men snåla hyresvärdar brukar inte vara sugna på sånt dessvärre...
Katterna mår prima, men jisses vilket sjå att försöka fota de små trollen igår. Till slut var jag skitsur och röt åt alla barn som tvunget var oerhört måna om att springa runt i lägenheten (o kattungarnas folus var därmed definitivt inte på vippan jag viftade med..) och åt mannen som mest stord o glodde.. tyckte jag.. Nåja, bilder blev det, men som vanligt är jag djupt kritisk till dem.. Nåja, bara att inse att de är så bra som jag kan få till dem under de förutsättningar som finns i form av kamera, miljö, kunskap om fotande (typ obefintlig..fniss..) o tidsbrist.. ;-)
Bruce Viggesson njuter att vara hemma och är redan kär i Shantaram... Hmmm... Han tvättar hennes rumpa ofta och noggrant o då o då får hon sig ett nackatag... Hmmm... Hoppas han inte pinkar inne och hoppas att han o hon blir ett matchande par såsmåningom.. DET skulle vara en trivsam upplevelse tycker jag.. Candy är fortsatt mest lik en elefant, och Dompan gör sitt bästa att komma i närheten av Candys size... Hur lätt är det på en skala att försöka banta en dötjock hona med kattungemat o kattungar överallt..? Inte lätt, det vill jag lova! Nu ska jag gå ner o prata en stund med mannen, han kom precis hem från jobbet.. Sedan ska jag mumsa glass o titta på Bonde söker fru, följt av Top Model.. Tack o hej för mej!

Ps Måste bara tillägga att Edward Scissorhands har "hittat hem" nu också, han kommer att dela familj med brorsan Donnie Brasco, och det känns jättebra! Ds

Inga kommentarer: