måndag, oktober 30, 2006

Äntligen hemma....

Jaha, nu är man hemma i vardagen igen och det känns jätteskönt att vara hemma, samtidigt som man är så full av minnen och upplevelser att man tror att man ska spricka! David o Stefan körde hela vägen hem från Maastrich och förutom lite felkörningar (hehehe, vi var t o m i Belgien o vände… fniss) så har resan hem gått mycket bra. Marie o jag började resan med att dricka Whisky o öl, och det var ju sköj, så lite ”rajraj” blev det! När vi hade kommit till Kalmar hämtade vi upp en lycklig Wilma hos farmor o farfar och sedan hem till småtrollen o de stora katterna. Bruce var jätteglad över att vara hemma igen och går bara runt o myser o äter och har även besökt lådan ett par gånger. Småkissarna har växt MASSOR och utvecklats medans vi har varit iväg! De kom o mötte oss, alla katterna! Tänk vilken tur att vi har min älskade lilla mamma och lillebror Coffe med sin tjej Emmy som kunde passa alla katterna med den äran! TUSEN TACK!!!

Ja, var ska man börja… Först av allt vill jag berätta att vår internetuppkoppling på hotellet var nästintill katastrofal, för jag fick sitta i trappan och surfa för att få anslutning. Därför blev mitt uppdaterande inte så digert som jag hade önskat… Men några bilder fick jag iväg till Rosmarie på S*Trollgummans, och hon är väl verkligen en person som ska vara stolt över sin uppfödning o resultaten på hennes uppfödda katter!! Alla ”Trollgummekatter” blev djupt beundrade av såväl publik, assistenter, domare och andra utställare, inte bara för sin skönhet, utan också för sina helt outstanding temperament!! Alla skötte sig mer än väl och var med på noterna hela tiden, för att visa sig från sina bästa sidor, och vi som har fått äran att få låna Vigge som pappa till våra kullar och/eller äger hans barn var djupt stolta! Hade jag fått välja en WW-uppfödare så hade det utan tvekan varit S*Trollgummans!! Jättesynd att inte du var där, Rosmarie, men jag vet ju att du satt hemma o tittade på direktsändningen från Internet och det var ju bra att det fanns! Stort grattis till de fina resultaten som kommer från ditt digra avelsarbete!

En svensk skogis blev ju faktiskt WW’06 också, grattis till Ingrid o Annelie!! Det var fler svenskar än jag trodde på plats, och det var ju skoj. Från ”La familiga” fanns det ju också en del representanter, nämligen Kattis o Mats från S*Drakborgens (Grattis till Ullas Ex 2!), Angelike & Michis från S*Glömstaskogens (Grattis till Gudruns Europa Premier titel!! Grattis också till Yrjas cert!), Helena (representant för S*Trollgummans med vackre Vigge Vildbatting som fick Raymond Saetre LYRISK!!! Grattis pappa Vigge till cert, BIV och NOM!), Marie o David från S*Fairyhearts (Megagrattis till Yatzys Grand International Premier titel och dessutom NOM!!! Grattis också till Bazookas Ex 2, konkurrensen var för hård för en bikinikille på WW! Fniss! Kanonbedömning!) samt Lilly & Per-Åke från S*Miss Mikkus’ (Grattis till Farbror Barbros Ex 2, hon är ju bara så vacker den kattan!!! Och vilken bedömning! Waowe!)! Tillsammans hade vi kanonkul, även om Yrja skrämde livet ur oss när hon försvann på hotellet… Brrr, vilken rysare! Skönt att allting gick bra till slut! Om ni vill läsa mer om Yrjas äventyr på hotellet så kan ni besöka S*Glömstaskogens hemsida, där finns en blogg där jag tror Michis kommer att berätta om Yrjas äventyr.. Maggie från England var också med och det var en oerhört trevlig ny bekantskap! Så ”La familiga” har ett nätverk även i England.. fniss.. Internationella är vi minsann!!! :-D
På lördagen fick jag veta att Bruce Viggesson skulle få Annelie Persson till domare. Annelie har aldrig bedömt Bruce och jag såg efter en stund i katalogen att han hade konkurrens av tre fina killar från Danmark, Spanien och Finland.. Hade har gått i klass 9 hade han varit själv… Hmmm… Efter en snabb titt i burarna brevid (katterna satt någorlunda indelade efter sina nummer, så konkurrenterna fanns i burarna brevid) så konstaterade jag att han kanske skulle kunna ta en Ex 3, för en av konkurrenterna såg lite bubblig ut i profilen och hade inte riktigt lika bra kvalisorter som Brucie.. De andra två såg fina ut och jag hade redan innan ställt in mig på att förmodligen bli sist, så mitt hopp ökade. Förstå mig rätt nu, jag dissar inte Bruce, jag tycker han är KANONFIN och har jättefina kvaliteter framförallt på lång sikt, men jag är så djupt kär i den katten att min förmåga att se kritiskt på honom gör att jag nästan blir överkritisk… Och han är en helt underbar katt på alla de sätt o vis, skulle aldrig vilja byta honom mot NÅGON annan katt, men särskilt flashig är han inte… Därav min något negativa inställning innan shower… När vi checkade in hos veterinären på morgonen så blev han ÖVERFÖRTJUST i Bruce, framförallt hans storlek och coola inställning till livet. ”It’s too bad for you I’m not the judge, because if I was a judge this cat would be my winner!” sa han och jag var så stolt över min fine kille!! Fast det är jag ju redan innan jag hör vad andra säger om honom… ;-))) Bruce var cool med sin bur, men det var inte lätt att få in honom eller ut honom ur en buröppning som var ca 15 cm hög och 20 cm bred… Burarna var under all kritik, men annars var allt mycket bra organiserat och arrangerat! Och OTROLIGT vackert dekorerat! Nåja, jag tog en snabb kik på hur många katter som skulle vara före Bruce och insåg att han skulle upp först på sen eftermiddag, så jag minglade runt och tittade på allt möjligt. Annelie Persson hade förutom NFO grp 3 även MCO grp 6, så det var en del katter som hon fick döma den dagen… Nåja, dagen gick och de andra fick goda resultat, för att bli Ex 2 på World Show i tuffa grupper o klasser är för mig oerhört hedervärt, även om man såklart alltid önskar att man vinner… Domarna var noggranna och rättvisa med sina bedömningar, åtminstone de jag såg och tiden bara rasslade iväg.. Så var det Bruce tur. Mannen hade kommit ganska tidigt till utställningen och gick runt med Maries sambo David o mös, och både han o jag var nervösa när det blev dags för Bruce. Han var först av de fyra tävlande i sin klass och Annelie berömde han storlek, look, profil mm. En jättefin bedömning och Bruce var lika lugn och tillfreds med tillvaron som vanligt. Sedan bedömde hon de andra tre konkurrenterna, men jag sprang farm o tillbaka eftersom dels Gudrun skulle upp för BIV och dels för att andra katter som tillhörde sällskapet skulle upp hos Raymond.. Så kom jag tillbaka lagom till motiveringen av vem som skulle bli fyra. Phui.. Inte Bruce.. Sedan kom trean och det var inte heller Bruce.. Då var det bara Bruce o den som jag hade tippat som klassvinnare kvar.. Annelie berömde den andra katten men avslutade med något som jag då förstod innebar att Bruce blev Ex 1!! Jag STORTJÖT!!! Mannen fick bråttom till toan, så nog blev han också rörd.. Marie o jag kramades och sedan bedömdes de två (eller var de tre?) tjejerna i samma klass. När de hade rangordnats så berömde Annelie tjejerna, men avslutade med att säga: ”They are both very beautiful girls, but none of them can compeet with my boy!” (eller nåt liknande..) JUBEL!!!!! Bruce blev BIV-Junior!!! Hurra, hurra, hurra! Han skulle tillbaka för nominering och jag var så hejdlöst lycklig att det kändes som att vinna högsta vinsten! Inte nog med att han blev Ex 1, han blev BIV också! Älsklingsgubben!! Nominering ja, jag visste ju att det fanns en hel hög med fina MCO och att det fanns flera i klass 11, men jag hade inte en susning över vilka de var eller hur de såg ut! Inte för att jag brydde mig heller, för den delen, jag var redan mer än nöjd med resultaten för min pojke och härligast var mina trevliga konkurrenter som gratulerade oss så varmt och var jättegulliga! Nåja, tiden gick och de fina resultaten bara rasslade in för Vigge o Yatzy, som tog sina cert o Vigge tog dessutom BIV-en. Lite champagne slank ner för att fira Gudruns EP-titel och jag kommer inte ens ihåg vilken ordning det var. Annelie slutförde sina bedömningar och så var det dags för nomineringarna.. Hmmm.. Bruce konkurrent dök inte upp.. Vi väntade o väntade och till slut kom en vacker sköldpaddsMCO-flicka… Jojo… Nåja, jag visade upp bruce och han var så ståtlig och visade verkligen upp sig, men det gjorde tjejen också.. De berömdes av Annelie på olika sätt och deras svagheter vägdes mot varandra och till slut så var jag bombsäker att tjejen skulle ta det. Särskilt när hon började prata om deras öron.. Bruce har bra storlek och bra bas, men hans öron har till min stora sorg inga tofsar och de är i ärlighetens namn lite rundade… Men tydligen var MCO-flickans öron lite sämre än Bruce’s och Annelie höjde handen mot Bruce och jag trodde knappt att det var sant!! Bruce var Nominerad till World Winner 2006!!! Yihaaaaaaaaaaa!!!! Han fick en jättefin laserpekare med en inskription om grattis från Annelie Persson, jättegulligt och jag blev jätteglad! Mannen var helt överväldigad även han och vi var såååå lyckliga, och det är vi för den delen fortfarande!! Att sedan pappa Vigge blev Nominerad och Maries Yatzy också var ju bara helt otroligt!! Vilka framgångar!! FANTASTISKT!

Nu måste jag ner o kela med mina kattbebisar och sedan ska jag ta ett låååångt bad, å så återkommer jag med mer av mina upplevelser från WW… Tusen tack för alla grattis och allt stöd och support! Helt fantastiskt! TACK!

Inga kommentarer: