måndag, juni 19, 2006

Telefonsamtal & spyor..


Ikväll har jag pratat i telefon mest hela kvällen. Dompan har fått halvsyskon hos S*Laterna Magica's (och jag som totalt hade missat alltihop.. Fattade nada när Veronika mailade att Dompan hade fått syskon.. Jag, min fåne, trodde istället att Dompans son Poláren äntligen hade "fått till det".. :-D). Två söta småbröder blev det i alla fall! Dompan själv ska förhoppningsvis efter lite planerande i telefon få åka med Marie Bazookas sambo David från Stockholm på söndag och snälla Göran på S*Stjärnskogens har lovat skjutsa min katt till Stockholm o möta upp David. Tur att folk är så rara o hjälpsamma! Jag har en massa annat att tänka på nu nämligen, så jag känner att jag egentligen inte hinner åka till Strängnäs tur o retur i helgen, o samtidigt vill jag ju så hjärtinnerligt gärna ha hem min favvis-Dompa! Tack snälla Söt-David och Gull-Göran för hjälpen!!! Maja är ju på dagridläger den här veckan och kom inte hem efteråt utan mellanlandade hos kompisen som också är på ridläger... Där skulle hon sova i natt. Vilket innebär att jag måste packa ner matsäck och sovgrejor till morgondagens övernattning i stallet o åka dit på eftermiddagen imorgon.... Sacke ska till tandläkaren imorgon och han har bara spelat fotboll mest hela dagen, så schlager- och filmkarriärerna verkar ligga på hyllan för tillfället... ;-) Linn har varit i stallet och tagit hand om hennes o Majas sköthästar, den ena väntar ju föl och det är ju lite spännande. Bruce har varit en gosekille, Loppan har legat på katthyllan i badrummet (där vi en gång trodde att vi skulle förvara våra badlakan! HA! Det blev katternas bästa viloplats och vi blev MYCKET håriga allihopa när vi försökte torka oss torra med de handdukarna... Nu har jag lagt upp egna handdukar till katterna och det har blivit allas favvisplats! Utom lille Bruce, som ännu inte fattar hur man kommer upp... ;-)), Blossa har surat vid sovrumsfönstret o dörren o Candy har legat på sin ultimata favvisplats, nämligen strykbrädan.. Som konstant finns framme och vars hög av stryktvätt aaaaaaldrig tar slut.. Har ni sett "Pojken med guldbyxorna"? Jag är kvinnan med strykbrädan... Vars stryktvätt aldrig tar slut...

När jag kom hem från jobbet somnade nästan Wilma framför tv:n, helt slut! Jag ruskade lite liv i henne och frågade om vi skulle gå till stranden och på vägen dit såg vi en sjundedels bit kopparorm (den levande biten såg vi lyckligtvis inte, för jag är dörädd för alla slags ormar..), 4 skalbaggar, 3 myror och en hel drös med trollsländor. Vi hade en mycket mysig strandtur och Wilma badade tårna och det gjorde jag också. KALLT!! Sedan gick vi hem och Wilma lekte ute en stund med sin kompis. Det är rätt skönt att vi har en så pass liten o trygg innergård, för man vågar gå in o sätta sig i köket eller uppe vid datorn, man har full uppsikt över henne då. Jättebra! In i badkaret för Wilma och sedan kollade hon på barnprogrammen och mannen och jag hjälptes åt att laga en kulinarisk måltid bestående av Findus fiskpinnar och Felix potatismos... ;-) Det slank ner.. Wilma hade badat dessförinnan och det var skönt att hon somnade tidigt ikväll, då kunde jag prata i telefon alldeles ostörd.. ;-)

När jag hade pratat i telefon så satt Blossa på vardagsrumsbordet, och hon är en riktig surkart just nu för hon vill gå ut mycket oftare än vi kan erbjuda. Vilket gör att hon bjäbbar med de andra katterna och är på allmänt dåligt humör.. Hmmm... Dessutom ulkade hon på bordet och försökte spy på min relativt rena löpare (som har legat på i två dagar vilket i praktiken innebär att den är just relativt ren...Skulle den vara helt ren så skulle den ha varit pålagd alldeles sekunden innan..) varpå Stefan skrek: "-Blossa håller på att spy!!" Jag hojtade tillbaka att han skulle ta ner henne från bordet då för f-n... Det gjorde han och sedan stod han o tittade på när hon kräktes hår... Så mycket mer kan man ju liksom inte göra... Det bar sig inte bättre än att jag såsmåningom trampade i spyan och blev rysligt irriterad på att mannen inte hade torkat upp den direkt... Men till slut bara garvade vi åt det, och jag tvättade foten i handfatet... Mina mattor (som var nytvättade o blev pålagda i söndags efter golvskurningen) har till dags dato bara: 1 st jordgubbsfläck, tjugo miljoner sandkorn från badstranden (sonen!!), åtta-tio större "korn" av stalljord (Maja) och ca en centimeter av en fiskpinne intryckt (eftersom Bruce smet upp på bordet o snodde en bit för att sedan lämna på mattan och två sekunder senare kom en av alla miljoner ungar, antingen en egen eller nån annans ;-), som uppehåller sig här alltsom oftast o trampade in biten i mattan...). Inte illa, och det är bara tisdag!

Innan jag glömmer det så vill jag även passa på att glädjas åt Häxans titel-katter samt Lottas BIS-kille Jim! Megagrattis!!

Nu ska jag ner o borsta tänderna och tvätta mig innan jag kryper ner i sängen o läser min spännande del två i en fantasy-bokserie.. Jättespännande! Sov gott o ha det bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla Malin för grattisönskningarna till Tiger och Calvin, det känns bra kan du tro!
Träffade en ny men väldigt gullig bekantskap i Ingela Syrenbackens Inter Erox ägare och vi hade några trevliga pratstunder i helgen.
Vi hörs och syns!
Kram Häxan och Co!

Anonym sa...

Hej Malin!

TACK för alla gratulationer!! Det var inte så LITE SPÄNNANDE i helgen... hualigen!!!! Så nära den där titeln men ändå så långt bort... nåja det får väl bli en annan gång kanske, hoppas ju det iaf! :-) Har du anmält till några utställningar i höst nu då?? Annars får du ju göra det nu!! *hihi*
Ha det så bra i "beirut"!!!
Kram Lotta & Jim