lördag, juni 24, 2006

Slut i rutan....

Måste bara börja med att säga att jag inte fattar hur dåligt Sverige var beredda på matchen idag!! Det fanns TVÅ (endast) som verkade förberedda och kompetenta på planhalvan för Sverige och det var Isaksson och Ljungberg. Skamligt, Sveriges fotbollslandslag, skäms på er, förbundskaptener o spelare! Inte för att jag hade räknat med att ni skulle vinna, men en riktig match var väl det minsta man kunde begära?! Jag minns Sverige-Finland i hockey när Tre kronor vände 1-5 (mot Finland) till 6-5 till Sverige!! Synd att fotbollslandslagets Foppa (dvs Ljungberg) inte kunde få fart på sina tröga lagkamrater till att jobba på!
Nej, Sverige hade inget flyt alls idag.. Och inte heller nerver eller domslut på sin sida. Därför gör jag nu en liten lista, kalla den gärna en hatlista...

1. Domaren... Han var värre än vissa kattdomare, dvs jag tror att han hade fått sin licens via postorder.. PISSGUBBE! Oerhört löjligt att visa ut Lucic på en så fjantig situation.. Jag har lust att likna honom vid en viss finsk kattdomarinna, hon är också rätt duktig på att favorisera... Och favorisering var precis vad det handlade om här... Taskigt med en internationell domare som inte pallar trycket i en VM-match!!! DÅLIG stil!!!

2. Zlatan Ibrahimovic. VAD gjorde han överhuvudtaget på planen???? Typ ingenting! Allbäck hade visat betydligt bättre form och du, Zlatan, ibland behöver man faktiskt röra på sig också och inte bara få bollar levererade... Och de bollar som han ändå fick levererade förvaltade han inte särkilt väl. Shame on you, Zlatan!

3. Lasse Lagerbäck. Tycker att Lagerbäck är en oerhört korkad individ! Sätta in Zlatan efter Allbäcks fantastiska insats mot Sverige.. Var är Zlatans form? Den har lyst med sin frånvaro även i Juventus, så varför hoppas på att den skulle skina igenom här?? Dumskalle, säger jag bara om Lagerbäck o hans kumpaner!!! Trist att man gick in i matchen för att förlora, för vi i svenska folket hade hoppet kvar. Det hade tydligen inte Lagerbäck....

4. Teddy Lucic. Har alltid varit ett tidigare hatobjekt i alla stora matcher, och trots att han har förvånat och gjort FANTASTISKT bra insatser i detta VM innan denna match så är och förblir han ändå ett nervvrak, dvs att han inte pallar trycket.. Synd o skam...

5. Henke Larsson. Inte ett rätt mer än målet mot England, i övrigt MYCKET bleksiktig.. Du skulle nog ha tackat nej till VM den här gången!

MEN, vi måste även bejaka det goda i livet och eftersom jag i grund o botten är en positiv människa så vill jag även göra en 5-i-topplista:

1. ANDREAS ISAKSSON, LOVE YA!!! Supermålvakt med supertalang och så rätt hela vägen! Grattis, du är en stjärna!!!

2. Fredrik Ljungberg! Inte bara snygg som få, duktig som få och den enda som höll klass i ALLA matcher!

3. Niklas Alexandersson. Skötte sig ypperligt trots att jag faktiskt en hel del gånger undrade varför i hela världen man tar in en "gamling" som han i laget. Tidigare har han inte hållt någon högre klass enligt mig, men det var kul att bli positivt överraskad! Grattis till en bra insats!

4. Tobias Linderoth. Helt ok insats och bra kämpaglöd! Synd att det inte räckte hela vägen.

5. Marcus Allbäck. VARFÖR spelade inte han istället för en trög o blek Zlatan ikväll??? Skandal! Allbäck var i toppform, vilket han inte minst bevisade mot England. DÅLIGT, Lagerbäck & Co att inte ta tillvara på form före bleka talanger!!


SÅ! Nu håller jag på Argentina o England i detta VM, trist att inte Sverige lyckades förvåna, men inte oväntat.. Jävligt trist bara att en pissedomare fick avgöra allt...

Vi har haft en HÄRLIG midsommar med god mat, härlig familjestämning och lugn o ro! Jag känner mig som en ny människa! Nu ska jag gå ner o stryka lite, men annars har jag inte gjort många knop i helgen... ;-) Mannen har varit så duktig, städat o fejat, själv har jag gått på halvfart och låtit tröttheten ta ut sin rätt. Men nu börjar jag komma tillbaka till energin igen.

Extra kram till Häxan, som alltid är så go o rar! TACK för din goa midsommarhälsninga, jag blev jätteglad!!!! Ni har väl sett hennes UNDERBARA bebisar på http://haxan.ponnyexpressen.se/haxan.htm

Annars intet nytt, nu ska jag ner o softa för att sedan titta på Argentinas match ot Mexico. MÅTTE Argentina vinna!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Får lite dåligt samvete då du hänvisar till min hemsida och bebisarna! Har av vissa orsaker ännu inte fått ut två veckors bilder på dessa små liv - men det kommer nog så småningom!
Kram från Häxan själv!