onsdag, februari 10, 2010

Ja se det snöar!


Dompan (ovan) har fött 19 barn. Kattbarn alltså. Inte konstigt om hon är trött. Som väl är så har hennes barn uppnåt "myndig ålder" i kattvärlden och hon njuter till fullo av sin pension. Det är hon värd. Jag räknar dagarna till min.

Vi har upptäckt en snuskas i familjen. En katt-snuskhummer. Äckligt! Och det finns bara en enda kandidat, believe it or not! Mr Cobra Starship himself. Han har numera uppnått en äckelstatus som jag knappt vill tala om, men jag delar gärna med mig den i skriftlig form, det känns inte fullt så läskigt då. Och ja, även om det hade varit min Cutie så hade jag berättat. För det är lite humor.. Som vanligt så finns det humor i det mesta, dock inte i allt.
Får jag lov att presentera Cobrans flickvän nr 2, nybadad och fräsch efter hans bravader?
Det är nämligen så att herr Cobra gillar att para kramdjur. Sen pissar han på dem. Not so very nice! Behöver jag säga att han har stort förbud att komma in i Wilmas o Majas rum numera?! Ovanstående kramdjur är stort. Mycket stort. Och det har tydligen ett visst sexuellt värde, eftersom Bruce Viggesson himself har släpat samma kramdjur till vår trappa där han tränade idogt på parningskonster med djuret. Men han pissade inte på henne efteråt!
Ovan är objekt nr 3, nypinkad o klar, till Lillsnigelns förfäran.. Nåja, den går att tvätta många gånger. Och många gånger ska den tvättas. Sen ska herr Cobra hålla sina smutsiga tassar ifrån den, det hoppas vi i a f...

A beautiful and relaxed boy taking a bath because of his studtail. Ushki don't need you to hold him while taking a bath, he just stays in the tub without arguing! He has calmed down a bit being neutered, and is going in to coat condition. Just a lovely boy!

Så. Det var dagens engelskalektion. Den gick sådär.

Annars ör det bra i Beirut. GIVETVIS hann jag inte med allt på gårdagens lista, jag är ju sån där som gör rigorösa listor o hinner jag hälften så är jag glad. Men jag är på g. Jag gjorde en del annat istället. All tvätt är vikt o inlagd i garderober. All bråten (dv julpynt o sånt) är prydligt (nåja) paketerat i julpyntslådan som ska bäras ut i förrådet. Fröken är vidtalad och Lillsnigel är långledig i helgen (fredag t o m måndag). Cobran och Ushki är badade. Ushki har en extrem fetsvans och var helt enkelt tvungen att bada. Trots att han inte ska med på utställning. Både Cobran o Ushki var snälla i badet, nemas problemas med så goa killar!

Tvättmaskinen är dock ett sorgligt kapitel för sig. Det är en bygel som är boven i dramat. En bygel från en bygelbehå, som fint o prydligt lades i tvättpåse för tvätt. O sen går tvättpåsen sönder. Numera låter vår tvättmaskin som .. något alldeles särskilt vidunder. Slamrar, rasslar och är helt enkelt paj. Ingen bra idé. Mannens blodtryck nådde oanade höjder i går kväll när han med hjälp av skruvmejsel o ficklampa skulle kolla om det var ett enkelt problem att åtgärda. Sen när, liksom, är något i Beirut enkelt att ordna? Typ never... Ever. Finns ny tvättmaskin i budgeten. Nope. Vad kan det kosta att laga? Typ en miljon, säkert. Det är just sådana här saker som jag inte tycker om med att äga sin lägenhet. Det blir nog inga kattutställningar i vår. Det blir nog till att jobba ihop en ny tvättmaskin istället.. Pust, stånk o stön..

I går kväll ställdes krav på TT. Ingen bra plan. TT blev arg, mamman blev ännu argare, allt slutade med att alla andra vek tvätt o städade av medans TT sov en stund i sin säng. I morse steg jag upp o gjorde varm choklad till TT. Hon ska åka skridskor idag. TT var på hyfsat humör, vilket innebär att jag bara fick en vrålning till svar imorse. När jag stressat frågade om hon snart var klar, eftersom hon skulle möta sin kompis vid halv och klockan var fem i halv o ingen TT. Då fick jag veta att bussen går först vid hel. Skönt, då kunde t o m stressad mamma andas ut. TT är en streetsmart unge som klarar väldigt mycket själv, även om det inte alltid kanske är på det sätt som jag hade tänkt. Hon kan inte städa, men hon är himla duktig på att fixa saker ändå. Som igår kväll, då knatade hon ut i förrådet i letan efter skridskor, och kom tillbaka med skridskor fem minuter senare. Hade det varit Sonen så hade han gått vilse på väg ut till förrådet. Och Äldsta skulle definitivt inte gå ut där ens, utan tjata på mig o mannen att vi skulle hämta in skrillorna. Så TT är en redig unge på många sätt! Och framförallt duktig. Det är viktigt att minnas när man skriver långa litanior om henne ibland o hennes utbrott. Me like TT trots konflikts, liksom!

Nu måste jag ta tag i det sista i min listvärld. Känns ändå som att jag är i hyfsad tidsplan utan problem. Det lär jag väl få äta upp senare. I natt ska jag jobba. Inte så särskilt smart att ta semester i morgon natt, men inte i natt.. Menmen, ibland har inte jag alla hästar hemma heller. Jag är väl helt sonika inte så bra på att planera.. ;o) Prioritet i dag är att kolla burskynkena, bajslådorna, matskålar, mat osv till katterna som ska med. Sen ska Cutie bada. Han gillar inte att bada. Men han gör det, för min skull. Han behöver i stort sett bara sköljas igenom eftersom han knappt har någon päls. Fetsvans har han dock, så det är den som behöver skuras. Mannen ska ägna kvällen åt att kamma sin katt. Egentligen är det nog rätt bra att jag jobbar. Ikväll ska vi åxå besöka smågrisarna som uppnått åldern av fem veckor och enligt foderfamiljen är de ljuvliga allihopa! Härligt, jag längtar efter att få se dem. Och så skänker jag oändliga tacksamhetstankar till vår underbara foderfamilj som är så bra! Tusen tack för att ni finns!

Ha en god dag och kramar till er alla!

Inga kommentarer: