söndag, december 06, 2009

Seg lördagsnatt..

Jag borde verkligen inte klaga. Det är ok program på tv, alla sover sött och jag är ensam vaken på jobbet. Städuppgifterna är nästintill klara, stryktvätten är fixad, så varför gnäller jag om att det är segt? Jo, jag känner mig så där segt tråkig i huvudet. Har sovit gott, även om jag fick gå upp o hjälpa Wilma ett par ggr.. Mammagrisen! :o) Sen lagat mat, o varit nästan ensam hemma. Mannen o Wilma har vilat på soffan, Maja har varit hos kompis, Sacke hos kompis o Linn hos kompis! Tomt! Har massor av måsten men ingen lust eller energi att utföra dem.. Nåja, sånt springer ju inte ifrån en, men ändå.. I torsdags var vi på julfest, och vi kan väl snällt säga att det är tur att inte jag o frk Jonsson Arbetskamrat ger oss ut alltför ofta. Vart tredje eller femte år brukar hända nåt, och den här gången var vi... Ganska praktfulla, för att vara ärlig... ;o) Nåja, det dröjer nog minst tre år till nästa gång vi gör skandal, så vi bjuder väl på det! :oD

Annars inte mycket nytt. Livet är som vädret just nu, gråkallt, duggregn och inte så särskilt roligt... Imorgon ska vi ner till mamsens man och äta middag. Det blir trevligt, men det är fortfarande ett stort hål inom mig av saknad efter mamma.. Jag tror det är därför allt i livet känns som på halvfart just nu..

Ha det gott o ta hand om er!

Inga kommentarer: