lördag, december 19, 2009

Julstämning?


Cobrans söta tjej Honey på bild ovan! Jätterar och trevlig flicka, gillar typ och temperament MYCKET!! Det kan nog bli riktigt riktigt fina bebisar tror jag!! :o) Att Honey dessutom har trevliga ägare är ju inte helt fel heller, det blir kul att följa en ev kull!!

Julstämningen? Ja, den börjar nästan infinna sig.. Med god hjälp av The Pogues och Fairytale of New York.. Skitbra jullåt, kanske den allra bästa! Och även om gråten o saknaden finns där så tror jag nog att vår jul kommer att bli fin ändå.. Ibland slås man av saknaden något enormt, men vi klarar oss, mamsen har uppfostrat oss till att faktiskt försöka tänka på oss levande och minnas de döda med värme o glädje o saknad, men att ändå leva vidare.. Så är det bara.
Lite julklappar har inhandlats via nätet, o sonen har valt julklappar på Mediamarkt. Datamus med ganska många knappar o lysande tangentbord.. Cheezes... Sånt gillar han.. :o) Äldsta vill mest ha pengar, för att kunna köpa mobilen hon vill ha.. Trotsiga tonåringen vill ha presentkort på kläder och ny väska till sin mobil. Minstingen vill ha Petshop-djur.. O hus till dem.. Å Hello Kitty.. O filmer.. O en massamassamassa annat.. Jag tror nog att vi kan hitta på en del bra. Sen ska vi leka julklappsleken på julafton, alla har fått order om att köpa en present som ska vara "bra" för 50-100kr, och en värdelös (som man inte behöver köpa). Sen ska det spelas o dealas om julklapparna! Alla har varit superengagerade! Sen har jag nog kommit på vad jag ska inhandla till styvfadern aka mammas man.. Det känns bra. Han blir nog inte överförtjust, men jag tycker det passar bra ändå! :o)

Mitt i en julsång av Enya hajjade jag och de två äldsta till.. Det lät.. konstigt...? Ända tills vi insåg att Cobran instämde i sången! Å de grövsta... Han fullkomligt YLADE till Enya.. Inte till andra låtar som spelades. Så vi körde Enya igen, och då ylades det friskt igen.. Ska se om han går att spela in, det vore extremt skoj! :o)

Candy Big Fat Mama har lurat oss, precis som jag ibland har misstänkt.. Igår hörde vi ett misstänkt parningsljud uppifrån, och jag blev livrädd att Cutie våldtagit Coco Bängan eller Sharin (igen)! Nope.. Big Fat Mama rullade nöjt på golvet och var såååå kelig o gosig.. Jahapp.. Så då blir det bara tre kullar efter Cutie.. Eller? Näe.. Vi försöker en gång till och skjuter upp chippningen ett litet tag till.. Blir inte Big Fat Mama dräktig nu så får hon agera madrass till Maries hane Ninjo.. Å i så fall finns Cutie tillgänglig för en utomsocknes parning innan chippet sätts in..

Annars inget nytt på Vildhjärtas front, tycker det räcker med det som varit! ;oP

Ha det gott allesammans o ta hand om er o era nära o kära! Kramar!

Inga kommentarer: