måndag, november 30, 2009

Jesus, Maria o Josef.. O Birka..!


foto Tina Ackelid, tusen tack!!

Ja, det blir sällan som man har tänkt sig, det vill jag verkligen lova! O tur är väl det ibland.. ;o) Vi åkte upp till Mats o Kattis i Drakborgen i fredags, och jag hade lätt ångest.. Cutie har tappat sin päls, börjar bli hanig o mager över höfterna och är väl kanske inte riktigt i kondition. Brorsan Cobran börjar däremot ta sig bra nu, och jag önskade att jag istället hade haft med honom. Men nu var det Cutie som behövde sin träning, o eftersom han dessutom låg ett cert efter Cobran så hoppades jag att vi kanske skulle vara ensamma o kanske få nåt litet cert.. Det var förhoppningen. Men jag TYCKER att Cutie är bra tekniskt, han har fina fördelar ändå, så jag är ändå stolt över honom i alla lägen. Det kändes dock aningens surt att "ta fel katt" med sig, men så blir det ibland. Och gosse, är jag glad att jag gjorde det eller?! :oD

På lördagen hade han två konkurrenter, bägge såg fina ut, den ena imponerade mest med en finfin storlek och bra päls, även om han också var kort i kragen för dagen. Nåja, vi fick en strålande bedömning på Cutie och han vann klassen o certet. Sen var dagen slut hos den domaren, hon föredrog en annan hane och honan tog bäst i varianten. Dagen var trevlig och vi fick kärt besök av allra goaste Häxan, vilket var superkul!! På kvällen somnade vi tidigt, för att på söndagen kliva upp tidigt o åka till utställningen igen. Då hade Cutie en konkurrent, samma som han vunnit över dagen innan. Han vann sitt cert. Sen vann han BIV! Och ett tag senare blev han även NOMINERAD!! Jisses amalia, jag höll på att dö, och tårarna flödade!! Domaren ÄLSKADE Cuties profillinje och översåg med att han var tunnpälsig och sa att han är så pass mycket yngre än konkurrenterna så att det var ok. I panelen senare hoppades jag att få en röst, men först kom spridda skurar på de pälsade och vackra pojkar som konkurrerade med honom, o en fick t o m tre. Men den som vann fick fyra, och DET VAR CUTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!! CUTIE BIS!!! Oh my God, liksom! DET hade jag ALDRIG trott!!! Jätteglad för alla gratulationer, tusen tack, och jätteglad för att min finaste bebis fick så fina omdömen av alla! Jätteroligt, jag finner knappt ord! T o m mannen fick en liten tår i ögat av händelsen, det ni! Det var STORT!

Nu måste jag ta hand om min farm på FB.. Ha det gott allesammans och tusen miljoners tack för alla grattis till vår pojk, det var superkul att det gick så bra för honom!

Kramar!

2 kommentarer:

RosaMilton sa...

Stort grattis!

Puzzle sa...

Stort grattis igen! Pussa Cutie från oss :)

Kramar, Malin