onsdag, november 25, 2009

Tisdagsblogg, snart Birka kattutställning!



Jag har inte skrivit på ett tag, av förklarliga skäl. Jag har haft en del att göra, och att farma på Facebook är en betydligt mer krävande sysselsättning än man kan tro! Jag har garvat åt farmarna i kattgänget tidigare, tyckt att de var tramsiga, men nu är jag också fast! Tänk att ett så enkelt o fånigt spel kan vara så himla kul?! Ofattbart! ;o)

I fredags var mammas minnesgudstjänst. Det var både jobbigt och inte. Kändes skönt med så många goa o fina vänner o släktingar runt henne, och att alla visade hur mycket hon betydde för dem. Samtidigt har inte saknaden riktigt kunnat sjunka in än. Det känns som att hon när som helst ska komma ut i köket och säga nåt till mig. Känns som att telefonen när som helst ska ringa och det är hon. Jag kan helt enkelt inte fatta att hon är borta. Vissa dagar får jag enorm gråt i halsen och ögonen fylls av tårar just för att vetskapen om att hon är borta slår till. Men jag har alltid varit en lipsill, så det är inte så konstigt. Och mamma var stor i mitt liv, så är det bara. Saknaden kommer alltid att finnas där, det är bara att lära sig leva med den.

Mitt i allt sorgearbete så pågår livet. Och det är trots allt härligt! Om man betänker alternativet..

Är inne på jobbnatt 2 av tre, imorgon ska en glad skara arbetskamrater äta middag på restaurang, minsann! Jag ska också med, och ser fram emot alla tapas! Mmmmmm...

På fredag laddas bilen och vi drar upp till Stockholm för att hälsa på Kattis o Mats. Det ska bli jättemysigt! Kattutställning i Nacka bägge dagarna med en av killarna, dessvärre är han extremt hanig och tanig just för tillfället, men sin träning på utställning behöver han ändå. Min målsättning är att han ska sköta sig och att vi ska ha trevligt. Har vi tur och sämre motstånd så kanske han t o m kan plocka nåt cert. Det vore trevligt! :o) Men jag räknar inte med det.. Hans pappa däremot kan ta titel, DET hoppas vi! :o)

Annars händer det inte så mycket i våra liv, tack o lov. Vi jobbar, umgås, sover osv. Så dagens blogg blir en tråkig en.. ;o)

Ha det gott allesammans, ta hand om er och kanske vi syns i Stockholm på Birkas utställning?

Kramar!

Inga kommentarer: