söndag, oktober 25, 2009

Höstig söndag!!



Inser man att liten börjar bli stor när man ser ovanstående bild?! Å då är det inte mannen i bakgrunden jag menar, även om han också börjar öka om inte i storlek så i omfång.. *asgarv*

Vi har haft en mycket lugn helg. Mellanbarnen kom iväg till Malmö, och återkommer imorgon (måndag). Kvar var Äldsta o Wilmisen, inte klokt vilken skillnad det blir med decimerad barnaskara! Fast tomt.. Kollade på tv i fredags, gillar inte tanken på att söte Nicklas inte är kvar i Idol. Ska inte titta mer på Idol. Eller kanske. Men jag gillar inte det där med att folk röstar ut just mina favvisar. Inget skoj alls. På lördagen var vi en repa på IKEA, o därefter en snabbkik i Kalmars nya modehus. Jisses amalia så mycket folk!!! Kollade snabbt bara, insåg att Kalmar äntligen fått skoaffärer, dem har det rått lite brist på innan känns det som. Nu fanns fyra stycken, nästan på rad.. :oD Kanske t o m slår till o köper mig ett par skor framöver, vem vet?!

Äldsta hade bjudit hem bästisarna från högstadiet, de går nu på helt skilda skolor alla fyra, men försöker hålla kontakten ändå. Det är bra. Mannen, Wilmisen och jag gjorde Tinas cookalong mat i form av kycklingfilé respektive quornfilé. Tina fanns med oss via TV 4 play. ;o) Sen gjorde vi ananasefterrätten också, och allt blev bra. Mumsigt! Fast Äldsta tyckte det var starkt.

Lördagskvällen ägnade vi åt att titta på "Little Miss Sunshine". Fantastisk film! Känns lite som att det skulle mycket väl kunnat göras en film om Familjen Vildhjärta med liknande dråpliga situationer..

Söndagen har förflutit med hemmamys, jag har mest gått runt i pyjamasbyxor och inte gjort så mkt mer än plockat lite och diskat o lagat mat. Helstekt vitlöksspäckad kotlettrad med potatisgratäng till. Smakade också mumsigt. Äldsta har jobbat, Wilmisen har haft kompis hemma och de har sjungit till olika låtar i vardagsrummet. Roligt!


Allra finaste Coco Bängan! I natt fick jag stiga upp ur min goa varma säng o ta Bängan i nacken, eftersom hon hade en enorm lust att just då, klockan 4, puckla på Loppan (som VRÅLAR så fort någon annan katt kommer nära.. Det har observerats av kompisarna Damp, som består av Sharin, Cobran och Coco, och Loppan är ett tacksamt retobjekt...) och försöka väcka hela huset... Nåja, Bängan tycker ju att det är så ROLIGT att retas, så hon ursäktas..

Å nu är man på jobbet, och sängen lyser med sin frånvaro.. Den får vänta tills imorgon bitti, men då jädrars ska jag sova. En tur ner till mamsen blir det också imorgon, hon mår efter omständigheterna bra. Å så ska mellanbarna hämtas, för de kommer hem igen. Hoppas på en lugn höstlovsvecka.


På jobbet funkar fortfarande inget javascript. :o( Jävvla skitdator.

Godnatt alla ni som får sova, ha det bra o ta hand om varandra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så otroligt vacker hon är Coco!