onsdag, oktober 28, 2009

Bio och myseftermiddag med barn!


Kvällen igår tillbringades med dels möte med Skogkattslingans styrelse, och dels i ett chattrum med deltagare o kursledare i Pawpeds G1 kurs. Givetvis har jag inte ännu hunnit sätta mig in i uppgiften vi fick men det kommer.. ;o) Tur att man har simultanförmåga, ibland blev det lite virr i skallen eftersom man skulle hänga med dels på datorn o dels i telefonen samtidigt som Äldsta o TT var hemma. Mannen tog tack o lov med sig Wilmisen till farmor o farfar, så henne slapp jag..

Och nu idag har jag sovit, sen fick jag hämta Wilmisen och två av hennes kompisar på fritids. Vi hade bokat bio, filmen "Upp". Kan varmt rekommendera den, jätterolig, jättemysig och rar och lite sorglig ibland. Fin film! Me like! En tur till godisaffären, o efter bion blev det MacDonalds-besök! En hel eftermiddag i kidsens tecken. Sonen, som åkt till Rockneby för rollspel, hämtade vi också. Sen har jag inte orkat så mycket mer än att tvätta lite, diska, och plocka lite allmänt. Imorgon står det städning på agendan. Trist. Jag gillar inte att städa. Men det får gå.

Ontet i nacken består, jävvla skit alltså! Men det finns de som har det värre, så jag ska inte klaga! Känner mig dock som en riktig pillertrillare som håller koll på klockan för att inte missa ta värktabletter, för då blir det pina en lång stund. Nackdelen är att jag inte kan sitta vid datorn. O knappt läsa heller, bara att hålla i en bok är eländigt jobbigt när fingrarna domnar bort och inte vill behålla taget. Någon promenad har det inte blivit än, men jag ska in till Äldsta o se om jag får med henne ut en sväng. Mannen spelar innebandy som vanligt på onsdagarna.

Ha det gott allesammans o ta hand om er!
Kramar

1 kommentar:

RosaMilton sa...

Dags att leta upp en bra kiropraktor eller naprapat... Som förutom att hjälpa dig med det akuta även kan ge dig lite träningstips för ryggmuskler kanske? Hoppas det snart blir bättre!