torsdag, september 17, 2009

Tiden går och det är stirrigare än någonsin...

..vilket inte minst märktes under natten som var, då jobbade jag. Som vanligt tänkte jag göra frukostfrallor till gänget och jag blandade ihop degen o städade o stirrade runt i vanlig ordning. Hjärnkontoret är just nu överfullt, men jag har lappar som hjälp att komma ihåg.. Bulldegen jäste dock ingenting på två timmar.. Hmmm... konstigt, tyckte jag först.. Ända tills jag insåg att jag hade glömt lägga i jästen.. Idiot, ces't moi! Nåja, det fanns annat bröd att tillgå, så det var väl ingen större fara, bara retfullt.

Kattungarnas papper är iordning, så imorgon är det bränning av dvd:er som gäller, fota sista gången av Filiokus o Gnistra som flyttar. Känns sorgligt. Samtidigt känns det bra, för alla nya ägare känns jättebra och magkänslan säger att våra kattungar kommer att få fina liv med sina nya familjer. Det är skönt!

Imorgon blir stora packardagen, å så ska vi ju till veterinären med småttingarna. Lär sova hela vägen till Nyköping.. ;o) Utan problem.. Ikväll var vi o handlade hem mat o kattsand, mat till kidsen som ska vara hemma och kattsand så att jag hinner skura alla lådor o byta sand i vissa innan vi åker. Misstänker att jag lär vara helt slut efter helgen och hela måndagen, så det är bättre att göra det imorgon. Det går åt GRYMT mycket kattsand nu! Jag ska också passa på att handla lite förnödenheter när vi är i väg i helgen, furminators, texturizerspray, torrschampoo o lite annat smått o blandat. Hoppas att det finns mycket att handla på SW!! Det gör det nog. Vi var duktiga o handlade grejor till resan redan ikväll också, så dricka, godsaker till Wilma och lite annat blev det. Nu ska jag skriva en låååång packlista som jag kan bocka av imorgon, plus minneslapp över allt som ska göras imorgon så att jag inte glömmer nåt. Det vore synd..

Ha det gott allesammans, hoppas vi ses på SW! Om inte, håll tummarna för grabbarna grus! De har stenhård konkurrens med all säkerhet, så jag sätter min förhoppning till att de ska sköta sig och visa upp sig fint, allt utöver det blir en eventuell bonus.. Som troligtvis uteblir.. Det är ju inte direkt vår bonusår i år.. ;o)

Kramar!

2 kommentarer:

Kattis sa...

Underbara bilder på Murkla och Krumelura!!
Känns jättebra att vi ses snart!
/Kattis

Zealous sa...

Lycka till, vi håller tummarna!

Kram,
Nina