måndag, september 14, 2009

Sanslös tv..

Ikväll har jag suttit i en timme och kollat på tre helt intelligensbefriade svenska bruttor som bor i Hollywood. Jisses amalia, snacka om skruvade!!! Nåja, man kanske blir sån om man är fru till Paul Anka eller nån annan liknande.. Men ändå. Jag kan inte låta bli att såväl skratta som gråta åt eländet.. Vilka generaldårar liksom!!

Här kommer min boklista, spontan, icke genomtänkt och bara direkt pang på:

Berätta om en bok som:

fick dig att skratta."White line fever" av Lemmy Kilmister. Märklig o enkel människa vars liv är helt sanslöst! Respekt för Lemmy liksom.. ;o)

fick dig att gråta
"Min bästa väns dotter" av Dorothy Koomson. En sån där pocket som jag tog som fjärdebok när jag fick erbjudande om att köpa fyra men betala för tre.. Jag hittade bara tre böcker jag ville ha, o tog då den. Jag blev väldigt positivt överraskad, samtidigt som den var grymt sorglig!

gjorde dig riktigt arg.
"Flickan och skulden" av Katarina Wennstam. Så jävvla sjukt samhälle vi egentligen lever i..

fick dig att vilja besöka platsen där den utspelades.
Skottland, tack vare Denise Minas romaner. Me like! Däremot tror jag att Glasgow säkerligen är rätt deprimerande, men å andra sidan så skulle jag gärna vilja åka dit o kolla. Passar mig bättre än soliga o varma ställen, sådana gillar jag egentligen inte.. ;o)

handlar om en historisk tid som du tycker om.
"En värld utan slut" av Ken Follet, fortsättningen på "Svärdet och spiran".. 1300 talets England.. Spännande, tycker jag! Fast ganska läbbig med massa svärd o strider o sånt.. Brrr... Plus att det säkert inte var alldeles enkelt att vara kvinna då..

du ångrar att du läste ut."Vid hägerns skarpa skri" av Lian Hearn
Trilogin som kom innan var helt ok, dem gillade jag och läste med glädje.Å sen kom den där fyran o förstörde allt.. Jävla skitbok!

finns i dina tankar trots att det var länge sedan du läste den.Jerzy Einhorns bok "Utvald att leva"

har väntat i bokhyllan riktigt länge samt en bok du inte förstår att så många tycker om."Anna Hanna och Johanna" av Marianne Fredriksson.. Jag kom liksom aldrig in i den och har inte läst den, och den har stått i hyllan många år nu.. Jag vet inte vad det är, men jag har försökt några ggr och tycker det är bedrövligt. Försökte läsa "Simon och Ekarna" också, men även där tog det stopp! Jag kan inte helt enkelt..

du tycker att alla ska läsa.Giles Blunt deckare. Spännande och bra!! Jag orkar inte med tyngre grejor, alldeles för mycket annat som pockar på uppmärksamheten då, så lättlästa o spännande deckare är att föredra!


Så. Det var väl inte så svårt att sno ihop, tog max 5 minuter! Att jag sedan kommer att ligga vaken halva natten och göra ångringar, det är väl en annan femma!

Kramisar o natti!

Ps Ushki fick sällskap ner till Marie av Candy. Hon kan sätta honom på plats o ändå ge sällskap, så nu får pojken vara borta i några dagar så att vi kanske kan få lite lugnt innan SW..Ds

Inga kommentarer: