måndag, juli 06, 2009

SVISS - och mååååånga glada skratt!!


Idag (natt) har jag snott bilder från Kattis på S*Drakborgens.. ;o) Bilderna är från Kalmarutställningen och av Cutie *hjärta* och husse tillsammans med "Bengan" alias S*Drakborgens Coco la Coccinelle. Bengan o husse är ett radarpar, det syns väl? ;o)

Annars fick Bengan hushålla med matte o Marie Fairyhearts som människor i helgen, och nytt sällskap iform av El Ninot och Eärfalas Bixie nere i Hässleholm, Skåneland. Vi åkte dit i fredags eftersom Marie skulle vara sekreteriatet behjälpligt, och jag skulle gå assistent. Det var en milt sagt... annorlunda utställning.. men väääldigt rolig! Tack till alla glada funktionärer som förgyllde helgen med många glada skratt och bus! Jag har haft jättekul! :o)

Coco hade självklart konkurrens, och på lördagen stod hon mot två fina honor med Martin Kabina som domare. Coco Bengan skötte sig ypperligt och var så go, så go, vilket i slutändan resulterade i att hon stod som klassvinnare och BIV junior! Jätteskoj!! Domaren föredrog hennes pälskvalitet och temperament före de andras, men alla tjejerna var fina, fast på olika sätt, så det var väldigt jämnt. Sånt tycker jag är roligt! Dessutom knep hon nomineringen, och fick tävla mot Creme Ninon, Sun King från vår första kulls son! Ninon vann och blev BIS junior, stort grattis! Han var extremt fint presenterad, och trevlig att hantera, så det var roligt att se! En annan fin BIS var såklart Bixie! Hon blev BIS hona på lördagen, och det var så himla roligt! Grattis!!

På söndagen blev det omrullning och tre konkurrenter, då blev Coco ex 3 av 4, men jag var lika glad för det! ;o) Alla tjejerna är ju fina, så det lär bli hårda kamper framöver! Jag älskar i alla fall min Bengan, oavsett om hon blir trea eller sist eller etta, hon är helt underbar!

Roligaste minnet från utställningen var när en av BISarna var en turkisk van på söndagen, och ägaren blev så oerhört lycklig att tårarna sprutade! Det är så himla roligt när det är variation i resultaten tycker jag, och just denna BIS var så kul att se eftersom det skapade sådan lycka! Helt otroligt roligt! En annan rolig BIS var huskattshonan som hölls av sin oerhört stolta ägarinna, man såg att denna huskattstjej var mattes prinsessa och stoltheten o glädjen lyste o strålade! Så vackert! Ibland tror jag att vi glömmer glädjen och lyckan för vi blir för resultatfixerade. Till syvende och sist ska det ju vara roligt att vara på utställning och jag hade faktiskt tappat en del av den glädjen tidigare. Men efter den här utställningen har det kommit tillbaka lite mera, och jag kommer definitivt att boka in SVISS utställningar i kalendern nästkommande år! :oD

Jag saknade bebisarna när vi var iväg, och imorgon ska jag gosa extra mycket med dem. Ikväll hann jag bara titta till dem, sen iväg till jobbet.. :o( De har vuxit jättemycket på bara de här två dagarna, pluttisarna!



Å nu måste jag jobba lite..

Ha det gott allesammans och ta hand om er själva och era nära o kära!

Kramar!

2 kommentarer:

Malin sa...

Grattis till Cocos fina resultat! Och vad extra roligt att du haft en bra helg. Det är dig väl unt!
Kramar från Shirley och Puzzle

Anonym sa...

Hallo vännen!!

Grattis till Coocos fin resultat i helgen som var...
Varför har den fina tösen fått namnet; Cocco Bäng??? Det kan väl inte en sån sötnos heta heller.. ;);).
"Tjatar";);) på maken nästan dagligen för att stämma av en resa ner till Danmark... Och Du vet ju vilken väg vi tar.. antingen dit eller hem. Men inte fått något rakt svar ännu... Bebbarna seeeeer sååååå fina ut... Krama de allihop från oss.
Ha det gott
Kramar Jane och resten av den nu sovande familjen