tisdag, juli 14, 2009

Olikheter..

Alla är vi olika, det märks inte minst när man kommer till jobbet. En del personal har plockat i ordning jättenoga innan de lämnar över till natten. Diskmaskinen är tom och urplockad, allt är i ordning. Andra pass är mer avslappnade och lämnar gärna diskmaskinen full och allmänt kaos i köksregionerna plus saker kringspridda överallt. Å andra sidan har jag tid att stuva undan allt, under förutsättning att det inte är en "larm-natt" när alla larmar hela tiden. Och vi ÄR alla olika, en del är mer ordningssamma än andra. Jag är definitivt ordningssam på jobbet, men inte hemma! Idag har jag sovit hela dagen, med undantag för att jag klev upp vid 11.30 för att tjata upp tonåringarna ur sängarna. Sedan somnade jag om, och sov till klockan 16.. ;o) Mamma har varit hemma på eftermiddagen, på liten kort permission, så ikväll var en lugn kväll. Hon har fått antibiotika eftersom hon har en urinvägsinfektion. Som om inte allt det andra var nog.. Suck.. Idag kände hon sig lite piggare, skönt det!

Trotsiga tonåringen kom hemridandes på hästen med sina kompisar på deras hästar. Det var bra, för hästen betade av lite av vårt ogräs på täppan.. ;o) I natt ska ungen sova över igen, i stallet. Hon flyger o far den ungen.. Man vet aldrig var man har henne, knappt... ;o)

Nya lampor har vi fått utvändigt, helt ok! Så nu är det bara en massa röj på täppan, men jag får se om jag hinner det denna veckan. Jag har många jobbnätter denna veckan, och en massa annat att göra i Beirut, så vi får se hur långt jag hinner. Det mest primära får råda, sen måste jag försöka ta det lite lugnt också, annars orkar jag inte jobba.

Mannen, sonen och jag kollade på vår tredje hyrfilm, och jag vill uppmärksamma på att det heter Blu-Ray och inget annat. Inte Blue som jag skrev tidigare.. ;o) Filmen vi kollade på heter "Appaloosa" och innehöll många kända skådisar. Helt ok film, men inget spektakulärt direkt. Sen vattnade jag mina tomatplantor, sopade altanen, tömde kattlådor, diskade matskålar o vattenskålar och kelade en kort stund med småttingarna innan det var dags att åka till jobbet. Bebisarna är bara så söta! Lilla Krumelura och Pellegrina/Gnistra hoppar över hagkanten och smiter ut. Mamma Sharin blir då förtvivlat orolig och försöker kalla in dem igen. Går inte det så gömmer hon dem i vardagsrummet. Knaskatt! Alla har börjat trycka i sig lite torrfoder, såväl uppblött som torrt och det smakar smaskens! ;o)

Imorgon blir en lång sovdag, sen väntar natt 3 med jobb. Inatt har jag laddad dvd:spelaren med "Mamma Mia", eftersom jag inte har sett den innan. På onsdag blir det bio, "Harry Potter och halvblodsprinsen". Mycket film just nu, men vad ska man göra när vädret är så bedrövligt och det är så trist att städa?

Tack för uppmuntran o kramar, kramar tillbaka till er alla! Å så kan jag inte låta bli att garva igen åt "Världens bästa...", tack Lisbeth!!! :oD

Ha det gott allesammans!

Inga kommentarer: