fredag, juli 17, 2009

De dåliga bilderna är ute..

..men vi har inte hunnit ta nya! Tiden rusar alldeles för fort, och dessutom hängde sig Picasa, så lilla Krumeluras bilder kom inte med.. Men de kommer, och förhoppningsvis blir det måååååånga nya bilder i helgen.

Här är länken till bebisarna 4 veckor!

Idag har det som vanligt varit full rulle.. Vardagsrummet har äntligen blivit "färdigt" i form av att alla möblerna står på plats. Tyvärr står också den gigantiska byrån kvar, men förhoppningsvis lyckas vi "trolla bort" den till förrådet framöver.. ;o) Annars börjar Beirut arta sig igen och se lite mer välordnat ut. Jag vet att jag gnäller över att tiden aldrig räcker till, men den gör ju verkligen inte det!!! Jag måste göra en lista över nästa vecka på vad jag bara MÅSTE ta tag i, annars flyter det bort.. Teflonminne, vet ni... ;o)

Idag har jag tvättat, dammsugit och plockat undan efter de små huliganerna. Hujedamej, vilka små troll de är! Utbrytningsförsök på utbrytningsförsök och tuffa tjejer är de allihopa. Lille Filiokus är väl den som är mest cool o försynt i nuläget, de andra är.. huliganer! Men alldeles ljuvliga ändå, jag älskar att komma hem från jobbet tidigt på morgonen, när nästan hela huset sover, ställa mig vid dörrhålet till köket (som tillfälligtvis har en avspärrning bestående av en liggande strykbräda uppallrad med diverse tunga saker så att huliganerna stannar i köket!) o småprata med de små sötisarna. Att se 6 sittande småtroll titta upp på en med sina söta ögon och prata tillbaka med mjauanden är en lisa för själen, det vill jag lova!! Man kan knappt slita sig från dem! Älsklingarna! Om ni undrar varför de måste vara i köket är för att de ännu är så små att vägen till bajslådan inte får vara för lång.. Först måste de lära sig gå ordentligt på lådan, sen får de tillgång till hela bottenvåningen.

Efter grovröj hemma så åkte vi en tur till mamsen, jag o mannen plus W. Mamsen är så trött så trött av sin cytostatika, men än så länge håller hon illamående o dylikt schack, hoppas det förblir så. Vi köpte med nektariner och körsbär, det var hon sugen på. Hon hoppades få åka hem på permission under helgen. Efter besöket ringde jag mammas man, och han berättade om snurrturerna runt att få låna rullator och rullstol.. Man får nämligen inte låna från sjukhuset längre, kommunen ska stå för sånt. Jag sa att jag kunde ringa kommunen o be att få hjälpmedel utskrivna tills vidare, och så gjorde jag. Pratade med en jättetrevlig arbetsterapeut i mamsens kommun, och bokade tid för mamsens man att åka dit o välja rullator (heter det rullator eller rollator?? Blir helt konfunderad!?! Nåja, ni fattar vad jag menar va?) och en rullstol som kan stå i hemmet tills vidare! Toppen! Då slipper man släpa lånematerial som man egentligen inte får låna osv! Framåt kvällskvisten åkte mamsen därför hem, och på söndag ska vi hämta henne o köra in henne till sjukhuset igen. Hoppas hon får en härlig helg hemma!

Väl hemkomna så möblerade vi klart i vardagsrummet, mannen hade en lysande lösning på möbelplacering som var fantastisk! Helt plötsligt så ser hela vardagsrummet mysigt ut! Vårt vardagsrum är ytterst avlångt med ett fönster på ena kortsidan, en stor dörröppning ut mot köket, en stor dörröppning in till äldstas rum, altandörr o fönster mot baksidan och dessutom trappan o öppningen till hallen på andra hållet. En lite längre möblerbar vägg alltså.. Inte lätt när man har så mycket man vill få plats med o gärna vill få det lite mysigt. Tidigare var det övermöblerat i ena änden o inget i andra.. Men nu är det ok, kanske inte ultimat, men den överlägset bästa lösningen just nu i a f! Tur att man har en smart man!

Sen åkte mannen o Wilmisen till Öland för ett dopp, och jag plockade o städade hemma (vilket var självvalt! Jag är ingen direkt strandmänniska, och igår fick jag dessutom en lätt rodnad hy, så jag avstod o valde att städa hemma istället!). När de kom hem åkte vi till IKEA o mannen köpte en hylla till vardagsrummet för att få plats med en del av de saker som ligger i den gräsliga byrån.. Hämtade sonen i samhället utanför stan där han varit på kompisbesök sedan i onsdags. Hem, och mannen plockade i ordning hyllan o jag vilade på soffan. Sen åkte jag till jobbet, o här är jag nu, pigg o alert o ska städa natten lång! :o)

Imorgon ska jag lämna en handlingslista till mannen på köksbordet, kela med kattungarna o mata dem, sen blir det öronproppar i o sova hela dagen! Härligt! :o)

Ha det gott allesammans och håll ut i väntan på bättre bilder!

Kramar!

Inga kommentarer: