lördag, juli 25, 2009

Kärt besök av goda vänner!


Filiokus! Sötkillen!

Idag har jag sovit, o sen fick vi kärt besök av Jane o Bert, som ju är farfarsföräldrar till den här kullen! Alltid lika trevligt att träffas o pratas vid, jag är verkligen stormförtjust i dessa två underbara människor!! Tänk så många trevliga o goda vänner vi har fått genom vårt kattintresse!! Tack för fin blomma och trevligt sällskap, Jane & Bert, jag kan inte tänka mig ett trevligare sätt att fördriva lördagen på! Synd bara att vi bor så långt ifrån varandra, men å andra sidan så är det härligt när vi träffas!


Tant Brun, Tant Grön o Tant Gredelin, eller vad? Näe, snarare bebis bruntabby med vitt, bebis bruntabby med vitt o bebis bruntabby med vitt, o ändå är de alla tre tjejerna så olika! Murklan har en vit nos, Irmelina en vit svanstipp och Gnistra är brunast i tonen. Nu har jag lätt att skilja alla åt, men ibland kan jag ta fel på Filiokus o Irmelina, för de har samma mörka färg, men ser jag dem framifrån ser jag skillnad på öronsättningen. Filiokus öron är något smalare i basen o sitter aningens högre, sen är han betydligt kraftigare än Irmelina. Irmelina är så pimpinett o rar, en äkta liten söt-tjej! Murklan är lätt att särskilja med sin vita nos. De två blå flickorna tuttade på mamsen, så på dem finns inga bilder idag. Filiokus, som ju är enda killen, söker sig till ensamheten då o då, det är inte lätt att vara ensam kille i ett syskongäng med övervägande flickor!! ;o)


I fredags var vi på Kalmar marknad, jag o Wilma, och det var en bra dag. Hämtade de två äldsta på stationen, de kom med tåg från Malmö. De hade idéer om att byta rum.. Suck.. Antar att ommöblering ligger i generna som de fått från mig. Nåväl, jag åkte till jobbet o de fick möblera om bäst de ville! Numera bor alla vi flickor (och Stefan) i familjen uppe, o sonen nere. Det blir nog bra när allt faller på sina platser, men hujedamej vilket plock. Eftersom kidsen är duktiga så styr de med det själva, men lite pyssel för mannen blev det med omändring av nätverk o datorer osv.

Ikväll ska jag softa o ta det extremt lugnt, jag känner mig rätt sliten just nu med senaste tidens plock o styr. Phui! Det har varit rätt mycket, faktiskt. Men imorgon blir det nya tag med nya projekt och färdigställandet av vardagsrummet.

Ha det gott allesammans, ta hand om er och kramar till alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Söt-Filijukus.
Hälsa goa Jane och Bert, förstår att det är mycket gos nu med småmånsarna.

Anonym sa...

Tack, goa Malin o Stefan för att vi fick komma och våldgästa lite igår. Alltid lika roligt... Som sagt; tyvärr långt att åka men det är det värt.. Att träffa Er alla och sen som lite bonus; ALLA katterna stora som småååååå..
Småtrollen lika fina som bilderna utlovat men att se dom i irl.. ja, det var snäppet bättre.
Tack, för god lunch...
Kan säga som så; när vi kom hem var det en liten Johanna som nog tyckte att vi kunde ha väntat en dag eller så med att åka ner... Hon hade viljat följa med...;););).
Kramar i massor Jane o Bert