måndag, april 20, 2009

Söndag o jobbnatt 5 för den här veckan...



S*Vildhjärtas Cobra Starship.. En bild säger mer än tusen ord.... :oD

Jobbnatt fem för den här veckan, sen väntar låååång ledighet.. Nästa onsdag går jag på med ett möte på två timmar, annars är jag ledig i sjutton dagar.. :oO HELT otroligt!! Nåja, jag har tagit semester nästa helg för att åka på Dackekattens utställning, därav min lååååååååånga ledighet.. Sen får jag tillbaka en jobbnatt som jag har jobbat åt en kollega, så jag har jobbat hårt för min ledighet! Inte ska jag rulla tummarna heller, jag har MASSOR att göra hemma, inte minst att ta itu med den vanvårdade Beirut-täppan på såväl bak- som framsida av huset.. Phui! Ska självklart softa o umgås med familjen och mamsen också! Det blir som en liten minisemester innan sommaren ens har börjat, men jag känner att jag behöver det! Så vad gör väl det att jag i dag bara har sovit fyra timmar, jobbat 6,5 timmar i stallet o sen åkt till detta jobbet för att jobba tio timmar vaken natt? Visserligen är jag trött som en gnu, men jag överlever med blotta tanken på min långledighet! Konsten är att hålla sig sysselsatt och att inte göra det till en vana att sova för lite.. Imorgon lär jag väl knappt komma ur sängen på hela dagen..

Helgen har varit händelserik trots att jag varit på jobbet o hemma! S*Vildhjärtas Sun King aka Vincent kan numera stolt tituleras Grand Internationell Champion! Det har varit en lång resa för ägarna o Vincent till denna titeln o ibland har jag faktiskt tvivlat på att han ska kunna få den, men i lördags så kom den! Eva Porat dömde, han hade en konkurrent, men titeln blev hans! YIPPIE! Stort grattis till Sun King o hans ägare, jag är jättestolt över er, alldeles särskilt att matte Marita fick bra betyg för prepareringen o att Sun King skötte sig fint. Han är ju trots allt en snart femårig fertil hane!! Titeln togs i Västerås och jag önskar att jag hade kunnat vara med...

I Skåneland missade jag för första gången på jag tror nästan fem år Sydkattens utställning, jag minns att jag har varit där med Loppan 2004.. Å sen Candy o Jaffa 2005.. 2006 var jag faktiskt inte där, det var då som foderkullen med Bazooka mfl var små.. 2007 var det Bruce o Shanta som åkte med, o 2008 var det återigen Shanta, men även Ushki o Sharin Foo. Tänk, vad tiden går!!! Jag har ju min långjobbvecka med helgjobb o kände att jag inte bara kan ta ledigt hela tiden, plus att jag visste att det skulle bli körigt ändå den här tiden med stalljourer o annat.. Så jag avstod i år. Marie åkte dit med Dompans barnbarn Bixie o blev BIS vuxen hona i kategori II!!! JÄTTEGRATTIS!! Jag önskar att jag hade kunnat vara där o fira också!!

Själv går jag mest omkring o har lätt ångest över nästa helg.. Cobran o Cutie är extremt fertila just nu, väldigt haniga o bägge gör tjurrusningar mot ytterdörren för att smita ut o pussa huskattsflickor som stryker runt knutarna! Knasbollskatter!!!! Jag hoppas bara att de sköter sig väl på utställningen!! Resultaten brukar alltid bli ganska usla på Dackekatten för vår del, så jag har noll förväntningar, dessutom är konkurrensen säkerligen mördande hård, men det bryr jag mig heller inte om. Jag vill ha med killarna för att träna dem inför framtiden, de har ju inte ställts sedan december (Cutie) och januari (Cobran)... Å nu kan man lätt säga att det är två hormonstinna herrar som ska ut o luftas i alla dofter o härligheter.. Hmmm... Jag hoppas att de visar sig från sina bästa sidor i a f, sen skiter jag ärligt talat i resten. Jag är rätt trött på utställningar rent generellt, som jag tidigare har beskrivit. Men jag tycker det ska bli superskoj att mingla med goda vänner igen, inte minst Jane o Kattis! Sen vill jag träffa pappa Xeke o halvsyrran Lava med familj, o Demonius Drakblomma med sonen Maddox med familj.... Å så har jag glömt vilka mer som kommer nästa helg, men jag lär säkert springa på en o annan rolig människa! Så jag ser ändå fram mot utställningen! Få se om liten Coco kan följa med, hon har fortsatt pussmun, men den minskar, och är troligtvis en bieffekt av en puss på en humla.. Knaskatt!

Näe, nu kan jag inte sitta här o uggla, upp o jobba med mig, annars trillar jag väl av stolen o somnar.. This is going to be a loooooooong night... Phui!

Ha det gott allesammans, ta hand om er o kramar!

1 kommentar:

Zealous sa...

Ni får inte låta Cobran sitta uppe sent och titta på läskiga filmer. Han verkar inte tåla det... ;-)

Hoppas du får en riktigt skön ledighet!

Kram,
Nina