måndag, september 01, 2008

Mycket på g och att göra..


Fick bilder på mailen häromdagen på vackre pappa Xeke, han är verkligen en favorit! Han och Kattfarmens Vale Viggesson är två av de vackraste kattpojkarna på jorden för mig, men det finns fler..

Full fart som vanligt, nästan tröttande att skriva det. Massa att göra mest hela tiden, men roliga saker också. Mindre roligt var att vi var på djursjukhuset och kollade Jimmys ben, för han började halta efter att ha varit ok ett par dagar. Nåväl, nu är han kollad, röntgad och genomkänd och inga tecken på fel, så det är bara en sträckning. En icke billig sådan, nästan 1400kr kostade den notan.. Tur man är rik 4-barnsmor.... NOT!! :o( Nu studsar Jimmy som tidigare och inga som helst problem med vare sig hälta eller annat, det känns skönt! Och jag är glad att killen är så pigg o go, nu är han dessutom kelig som få.

En annan kelgris är Cutie och såklart Paniken! De två är spinnmaskin 1 och 2.

Alla kattungarna är goa o glada och det känns lite sorgligt att de flyttar nästa helg... Samtidigt som jag är oerhört tacksam över att de faktiskt fått så fina hem. Alla utom Jeffree! Han är fortsatt till salu.

Imorgon ska jag träffa en ny chef, för förmodligen har jag ett nytt jobb som väntar. Ett nattvaksjobb på ett boende, precis det lyft jag behöver just nu! Hoppas det är lika nice som det verkar vara! ;o)


SW '08 har gått av stapeln och det blev två skogisvinnare, jätteroligt och stort grattis till ägare, uppfödare och alla andra som har del i detta. Vi var inte där, kan tilläggas.



Igår var Maja och jag på bio, ungen bjöd mig på bio i för tidig födelsedagspresent! Tack, Maja, du är ett gull! Filmen var "Sex and the city" och den var faktiskt riktigt bra som tjejfilm sett. Personligen är jag väl mest en sådan som modepolisen vill arrestera, så den biten fattar jag nada av. Har liksom aldrig förstått mig på märken och accessoarer, det ligger inte riktigt för mig.. Men det är kul att se att andra har sådana intressen, själv är jag ju knäpp i katter.. Så jag vet inte vem som är mest normal direkt, men har en viss aning om att det nog inte är undertecknad... ;o)

Usch, nu har jag en miljon saker att göra innan sängdags.. Ha det gott allesammans o simma lugnt!

Dagens bästa: det förmodade nya jobbet
Dagens sämsta: att jag inte har städat idag!! Det är kattgrus överallt, och jag har helt enkelt inte hunnit med den dagliga dammsugningen.. Suck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för nya jobbet och att det är så bra som du hoppas förstås. Måste du vara vaken eller är det ett sånt jobb där man kan sova emellanåt? Men ung som du är så fixar du säkert att vara vaken också. He,he
Kram Lilly