tisdag, september 02, 2008

Kullbild - suck...


Cheezez... Hur lätt är det på en skala att ta ett kullfoto på sju galna bröder? Svar: OHYGGLIGT svårt och inte alls lätt... Går nog att jämföra med att bestiga Kebenekaise eller nåt sånt.. Å jag har aldrig tänkt prova Kebenekaise eftersom jag inte är ngn klättrare, men kullfoto har jag i a f tagit nu! Phui!

Idag har jag varit o besökt min blivande chef, åtminstone för 6 månader framåt. Jag ska jobba på ett boende och vara vaken natt på 75 %.. Kollade schemat lite snabbt, phui, jobbar inte på WW helgen och inte heller på Östkatten, däremot på julaftons natt och juldagens natt.. Nåja, det får väl gå det också. Imorgon ska jag besöka själva arbetsplatsen och träffa blivande arbetskamrater, ska bli jättespännande. Sen börjar jag gå brevid så snart som möjligt för att starta den 15 september. Hoppas jag kommer att trivas!?!




Annars inget nytt på fronten, kattungarna är SJÖVILDA och hoppar o klättrar och sisådär klockan 2-3 varje natt lyckas ngn av dem att hitta nåt litet "byte" som morras och fajtas om. Senast hade Jimmy hittat en av Wilmas Bratzdockors minililla handväska. Jimmy ansåg den vara ett hett byte och morrade o väste åt bröderna att de skulle hålla sig undan.. Å vi kunde såklart inte sova. Upp o ta ifrån honom handväskan och i med den i min sänglåda.. Då var det dags för Jeffree att krypa under sängen med sitt byte, ett par skor till en Bratzdocka.. Suck.. Min sänglåda börjar bli full med "byten"..



Nu blir det sängdags snart, för jag är SANSLÖST trött, bara dagens bästa kvar o dagens sämsta.

Dagens bästa är mina nuvarande arbetskamrater, vi skrattar o har jättekul ihop, dem kommer jag att sakna enormt när jag byter jobb.

Dagens sämsta är pubertetsbarn och sura tonåringar, say no more liksom.. Huggorm till frukost är bara förnamnet.. Å här bor just nu tre sådana.. Dubbelsuck! Tänk så söta o rara de var som små!! Bäst att minnas det...

Natti natti o ha det gott allesammans!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du lyckades väldigt bra med bilderna.
Önskar bara jag fick se dom i lite större format. Tas tacksamt emot!
Ser ut som dom har jätte lurar Jeffre stor?
En himla jämn kull när an ser dom alla tillsamans!
Ha det gott!
/Kattis

Zealous sa...

Lycka till med nya jobbet, hoppas det blir som du önskar!

Vilka sötlökar killarna är. Kan de inte få varsin handväska så de slipper bråka? ;-)

Kram,
nina

Xeke o company sa...

Tjena ungar!
Har ni inget hyfs i kroppen? På bilden ser ni ut som änglar... men jag hör vad "mamma" säger; ena riktiga busfrön. Men är man katt så är man... Kram pappa Xeke

Lycka till med ditt nya arbete..

Kram Xeke o company

Anonym sa...

My god... så superduktiga ni är som lyckats fånga 7 kattungar på samma bild. Undrar bara hur många ni var som höll ordning på ligan.
Jag lyckas inte ens att få tre på samma bild och då var det tjejer!!
Kattis, det är jö bara att trycka på bilden så blir den jättestor.
Grattis till nya jobbet.
Kram Lilly