torsdag, augusti 28, 2008

Ajaj ont! Å kattungarna tolv veckor!




Nacken sa nästan pang häromdagen, och det onda tog vid. Men nåja, jag överlever, värre har jag känt, men eftersom jag har svårt att somna och dessutom knappt kan röra vänster arm så har jag varit hemma sedan i onsdags o vilat. Imorgon är jag också hemma, och det är nedrigt tråkigt med smärta kan jag konstatera. Men det kunde som sagt varit värre, så man bör inte klaga. Jag har klarat mig hyfsat ett tag, men med stress, mycket att tänka på och ett eländigt förkylningsvirus som satt sig i nacken vad det känns så får man helt enkelt stå ut.

Eftersom jag försöker undvika lyft och rörelser med vänstra sidan så har jag det riktigt bra, om man bortser från den molande värken. Kattungarna håller mig sällskap och när vi är helt "ensamma" hemma vi femton som vistats här dagtid (jag, de vuxna katterna o småkatterna) så har vi det supermysigt! Kel o gos med var o en och även om Paniken är fortsatt den stora kelgrisen så har även andra upptäckt att det inte är så dumt att stanna upp o mysa lite med matte ibland! ;) Å tack o lov så kan jag sitta en del stunder vid datorn, även om jag ser helt snedvriden ut när jag gör det.. ;o)

Kattungarna växer och nu är det bara två veckor kvar tills de första flyttar! En liten usling vid namn Jeffree Star har vi kvar, de andra är tingade. Jeffree är en raring, vääääldigt busig och vääääääldigt ullig och trots att han stundom påminner om ugglan Hedvig så är han faktiskt riktigt fin! Han kommer säkert att hitta ett gott hem framöver, även om mina två äldsta hoppas att ingen vill ha honom. Jeffree har nämligen charmat familjen komplett, till skillnad från Cutie, så HAN borde stanna enligt dem. Cobris är solklar favorit efter Jeffree, men den där Cutie är det bara jag och Wilma som fastnat för! Eller "Koijti" som hans nya smeknamn är.. (försvenskning av Cutie) Låter lite lagom finskt sådär.. ;o)


Relient K utvecklas fint, han är oerhört grov i stommen och har tillsammans med "Koijti" den bästa pälskvalitén i kullen. Dompan brukar ge bra pälsar, men den här kullen var nåt otrolig i kvaliten och mängden täckhår. Bakom pappa Xeke finns dock också en del superfina pälsar från Bia o Krabaten o inte minst farfar Alfons har ju mängder av den varan! Stackars Relienten, jag pratar fortfarande med honom som om han vore en ko.. Fin fin kossa mu!!


Jimmy har varit aningens stel i ett bakben efter vaccinationen, och imorgon ska han få hälsa på hos veterinären för att kolla sina knäskålar o leder en extra gång. För säkerhets skull.. Hellre åka en gång för mycket än en gång för lite.. Jimmy gillar killar, och ligger gärna i husses famn o kollar på när Kalmar FF vinner stort! Heeeejja FF!!!


"Koijti" var omöjlig ikväll, sover o sover o sover.. En riktig drönare. Men han var inte ensam om det..

Cobris var också synnerligen sömnig, kanske det är någon sömnsjuka på g?


Även Paniken kelgris var en trött kille! Han hoppar upp i vår säng om morgnarna och gosar o kelar med oss o spinner så att han håller på att lyfta. Vilken gosing! Vacker!


Å så Fall Out Boy, numera kallad Vitis! Han växer så det knakar! Dessutom är han som en liten farbror i temperamentet, lite så där lillgammal. Kalle Bakom, som Trollpackan brukar säga! :o) Han ska bli sambo med Paniken, och får ett underbart hem med världens raraste matte, och det är vi hemskt glada för! :o)

Nu orkar jag inte sitta här längre, nu blir det viloläge en stund. Ha det gott allesammans och simma lugnt!

1 kommentar:

Malena sa...

Krya på dig Malin!
Inte sköj att vara sjukig :-(

Kattungarna är helt ljuvliga, fantastiskt fin kull, Paniken är min favorit. Den blicken går inte av för hackor!

Kramis!