torsdag, januari 24, 2008

Trista nyheter..

Allt i min värld kretsar just nu runt den lilla som ligger på Djursjukhuset. I förmiddags ringde jag för att kolla hur det var med henne och fick prata med en annan veterinär.. Ja, Loppan gav dem bryderier.. Alla prover som kunde tas har tagits, inget visar på något, bra urinprover, bra värden generellt och inget konstigt alls, så prover skickas om fip, sköldkörtel mm mm mm och man letar vidare orsak. Hon hade inte blivit ultraljudad kl.11, men de skulle återkomma om något förändrades, men tills vidare kunde vi hämta Loppan kl. 16 för att hon skulle få gå hem i väntan på provsvar.. En liten lättnad att få hem min lilla, men samtidigt än mer oro för vad det kan vara? Njurar och cancer är väl det som mest sökt mig, men njurproverna var ju bra, liksom blodproverna.. Det blev en kort lättnad. Klockan 14 ringde veterinären igen för att berätta att njurar och urinblåsa "ser inte bra ut" och att Loppan vid nytt urinprov kissat nästan bara blod.. Så liten Loppa får stanna kvar på Djursjukhuset, och just nu undrar jag om hon någonsin kommer hem.. :o((( Jag är samtidigt lättad, mitt i allt elände, över att det inte verkar vara ngt av det vi tagit prover för, dvs Fip & coronavirus, Fiv eller Felv eller annant virus/infektion, just med tanke på våra andra katter.. Saknaden är fortsatt stor efter Loppan, ingen liten silvertjej som möter en i dörren och som ligger framför datorn för att mysa på eftermiddagarna när man kommit hem från jobbet. Ingen liten Loppa som pratar och pockar på kel, och det är konstigt att det kan kännas tomt i ett hushåll med fem katter kvar hemma, men det ÄR tomt! Alla katterna har sin plats, sin funktion och sin roll, och Loppans roll har varit just den där vänliga, keliga knäkatten som pratar med oss och gosar mest hela tiden.. Så det ÄR tomt! Undrar om hon har ont, om hon saknar oss och undrar var vi är? Undrar om hon känner sig övergiven..?

Nu ska jag försöka ringa Djursjukhuset igen, och se om de kan specificera exakt VAD som inte ser bra ut på njurar o urinblåsa, är det infekterat? Tumörer? Eller vad? Kommer Loppan att bli bra eller är det helkört? Usch, det är inga roliga tankar som far genom huvudet just nu...

Ska städa, tvätta o laga mat sedan, det kanske kan driva alla tankar på flykt..

Uppdatering: Har fått tag i Djursjukhuset ikväll och läget är oförändrat för liten Loppa, förutom att hon är lite petig med att äta.. Tror jag det, inlagd o allt som hon varit med om de senaste två dagarna.. Förhoppningsvis får jag mer svar från veterinärerna imorgon.. Hoppet lever än, och tack för stöd och tumhållning, det behövs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tänkre på er och håler tummar och tår.
/Kattis

Anonym sa...

Stackars er och stackars lilla Loppan. Vi håller tummar och tassar för att det går bra.
//Marie W

restless sa...

Håller tummarna för lite Loppa och tänker på er. /Ulrica