onsdag, januari 23, 2008

Ingen bra dag idag...

I går kväll när jag gjorde koll på katterna så insåg jag att liten Loppa hade gått ner från smal till mager i vikt! Jätteorolig, pratade med Djursjukhuset på kvällen och fick en tid redan idag. Tog febern, ingen feber, kollade efter knölar o annat, men insåg att Loppan var mager som en sticka och såg lite hängig ut på ögonen.. Ingen annan av de andra katterna var hängig, och när kvällens portion av blötmat serverades så kom även liten Loppa och mumsade glatt.. Skumt... Efter måltiden hoppade hon återigen upp på sin favvisplats, högst upp i klösmöbeln.. Och där låg hon mest hela tiden.. :o( Idag åkte vi så till djursjukhuset på eftermiddagen, och Loppan tappades på lite blod och fick träffa en av mina favvisveterinärer.. Hon undersökte Loppan och jag grinade... Man blir så orolig när katterna är sjuka och just det här, avmagring och dålig päls klingar illa i mina ögon och öron... :o( Vi röntgade Loppans buk och bröstkorg, och sedan fick Loppan och jag gosa i väntan på resultaten. Veterinären kom in och visade alla blodprovsresultaten, ingenting konstigt alls. Helt normala värden på alla plan, bra njurstatus, inga konstigheter med blodkropparna, inga tecken på fip ö h t, röntgenplåtarna visade normala saker.. Och då grinade jag ännu mera.. För något som inte stämmer är det ju, det såg ju både veterinären och jag.. Loppan fick lov att stanna kvar på djursjukhuset för ultraljud av inre organen, och tråkigt nog så måste jag säga att man misstänker tumörer.. :O((( Det ska också tas mera blodprover som ska skickas iväg för analyser så att vi verkligen får reda på vad det är med vårt lilla gosetroll! Känns jättetrist och sorgesamt, och det mest skrämmande är att det känns som om det bara har smällt till på mycket kort tid.. Loppan har haft kanonpäls, varit pigg och busig ända fram till en vecka tillbaka, som vi har kunnat få fram genom att gnugga våra geniknölar.. Senaste veckan har hon mest myst i klösmöbeln men ändå gått sin sedvanliga gosetur varje kväll vid sängdags och legat under husses täcke o kelat. Utom igår.. och i förrgår.. Tunnat ut har hon gjort i ett par veckor, vilket vi har skyllt på allt bus med Ushki, men så här mager har hon aldrig varit! Stackars Loppa! Så nu håller vi alla tummar, tassar och tår för att man hittar något enkelt och som vi kan få bot på, så att vi får hem vår lilla busa igen, för hon är alleredan saknad!

Nu blir det sängen, jag har oroat mig mest hela dagen och fått extrem huvudvärk så här på kvällskvisten, förmodligen för att man har lipat som ett såll.. Godnatt o glöm inte att hålla tummarna för lilla Loppan!

6 kommentarer:

Zarkeshas sa...

Håller tummarna stenhårt för att Loppan piggnar till snart och att ni får svar på vad som felas henne!

Tröstkramar,
Carro

Anonym sa...

håller tummarna här också ,tänker på dig skickar många kramisar till dig och min sötunge Frosty
kram Annette

Anonym sa...

Å lilla Loppan, håller tummarna för er att allt går bra.

Anonym sa...

Det var Lilly som skrev ovan. Lyckas visst inte få in mitt namn här i den nya ordningen

Anonym sa...

Usch å fy! Orend räcker helt enkelt inte till...
Håller tummarna.
Mega kram till er alla!
/Kattis

Malin sa...

En stor blöt puss till Loppan, hoppas hon piggnar till o får komma hem o gosa igen! //Malin